A perszonalizált marketing ennyivel eredményesebb
Veled is előfordult már, hogy rákerestél egy cégre, majd később minden hirdetési felületen a cég reklámjaival találkoztál (remarketing).
Már megszoktad, hogy hírlevelekben a neveden szólítanak, esetleg a földrajzi adataidnak megfelelő ajánlatokat kapod, szülinapodon felköszöntenek.
A perszonalizált marketing az emberek többségének jólesik, neked pedig magasabb konverziókat hoz: te is szívesebben reagálsz az igényeidre szabott ajánlatokra, melyek a megfelelő stílusban, a megfelelő csatornán és a megfelelő időben jutnak el hozzád.
Ma a tömegkommunikáció nem működik, a perszonalizáció csillaga viszont felfelé ível.
Mit várnak el a vásárlóid?
Az Econsultancy és az Accenture Interactive felméréseiből szemezgetünk.
Az Econsultancy úgy találta, hogy a vásárlók 24%-a nagyon erősen támogatja a perszonalizációt, 51% egyetért vele, 20% közömbös és 6% elutasítja. (Utóbbiak valószínűleg az adataikat féltik).
Az Accenture Interactive hasonló számokat kapott: a megkérdezettek 33%-a erősen támogatja, 40% támogatja, 22% közömbös, 5% ellenzi. Összeadva elmondhatjuk, hogy a vásárlóid 73-75%-a kifejezetten szeretné, hogy személyre szabott ajánlatokkal keresd meg őket.
A perszonalizációhoz adatokra van szükséged, ezt pedig a többség hajlandó megadni neked.
Hogy miért?
Mert relevánsabb ajánlatokat és akciókat kapnak (legalábbis 76%-uk), és a relevanciát 88%-uk nagyon értékesnek tartja (Forbes).
Neked is megéri
A perszonalizációt a vásárlói élmény alá soroljuk, és az erre fókuszáló cégek toronymagasan verik az S&P 500 cégeinek hozamait. Jelenleg az index 14,5%-on áll (6 évre vetített tőzsdei eredményeket mutat), a legjobb vásárlói élményt adó cégek 43%-os pluszbevételt érnek el.
Ez nemcsak egy trend vagy egy gyorsan avuló buzzword: a perszonalizált marketingfolyamatokkal komoly bevételnövekedésed lehet.
Milyen eredményeket hoz?
A MailerMailer adatai szerint a perszonalizált e-mailek megnyitási aránya 72%-kal magasabb, míg a konverzió is 33%-kal erősebb (összehasonlítva a tömegküldéssel).
A The eTailing Grouptól tudjuk, hogy a vásárlók 41%-a szívesebben és többet vásárol olyan webáruházakból, amelyektől személyre szabott e-maileket kap. A megkérdezettek 40%-a a többeszközös perszonalizációt is több vásárlással jutalmazza (tehát az asztali gép, a tablet és a mobil is személyre szabott vásárlási élményt ad, melyek ráadásul összehangoltak).
Terméket ajánlani is megéri: a korábbi vásárlásokat figyelembe vevő ajánlásokat a válaszolók 39%-a értékeli nagyra.
Perszonalizálsz már? Ha még nem, akkor írj egy e-mailt és segítünk elkezdeni.