"Az értékesítési weboldal – értékesítő microsite (mikroszájt) – egy olyan, kereskedelmi célú weboldal, amelyet egy adott termék online (internetes) értékesítésére hoz vagy hozat létre a termékforgalmazásban érdekelt természetes vagy jogi személy (cég).
Feladata – a definícióból következően – a „rábízott” termék forgalmazása haszonszerzés céljából, vagyis minél rövidebb idő alatt minél több termék értékesítése.
A webshoptól vagy webáruháztól abban tér el, hogy nem nyújt bőséges árukínálatot, hanem többnyire csupán egy termék (áru és/vagy szolgáltatás) eladásában érdekelt." wikipédia
„Az értékesítési weboldal lélektani „motorja” az a marketingüzenet vagy reklámüzenet, melyet a weboldal reklámpszichológiai elvek alapján felépített szövege közvetít és erősít fel a megrendelés érdekében. Az értékesítési weboldalak készítését végző vállalkozások rendelkeznek azzal a szaktudással, amivel adaptálni tudják az internetre a reklámpszichológiai alapelveket. Az értékesítési weboldal hátterében olyan szerveroldali (a weboldal tárhelyén működő) program áll, amely lefuttatja és automatizálja a termék megrendelését.” wikipédia