Online marketing
Keresőmarketing
A keresőrobotoknak könnyen ránk
kell találniuk és honlapunkat elég relevánsra kell értékelniük
ahhoz, hogy az első találatok közé sorolja be. Ezt a megfelelő
kulcsszavak kiválasztásával, jó partnerkapcsolatok kiépítésével,
minőségi tartalommal, jó honlapfelépítéssel lehet elérni.
Ide tartozik a honlap optimalizálása,
ami által a keresőkben a lehető legjobb helyet ériheti el
az oldal. A kereső optimalizálás lényege, hogy a vállalkozására
legjellemzőbb kulcsszavakra rákereső potenciális vásárlóinak
az ön honlapja jelenjen meg az első húsz találat között vagy
jobb esetben az első találati oldalon.
Jó kulcsszavak meghatározásával
a keresőkben olyan jó helyezést érhet el, amely hatékonyabb
minden más hirdetésnél! Nem véletlenül specializálódnak erre
a területre külön cégek is, de ők súlyos összegeket kérnek
el egy-egy ilyen optimalizálásért.
Ezért fontos, hogy már a honlap
készítése közben optimalizáljunk, és így a költségek is jóval
kisebbek lesznek. A Honlapmenedzser.hu kereső optimalizálással
1.400.000 találatból már első helyeket is elért a Google keresőjében
megrendelőinek.
Fontos, hogy a keresők által nem
tiltott módszerekkel érjük el ezeket az eredményeket, különben
többet ártanánk a honlapnak, mint amit elérhettünk volna.
Nem szabad türelmetlennek sem lenni, mert az is biztos, hogy
az optimalizálás után nem kerülünk egyik napról a másikra
a találati oldalakon az elsők közé. Ki kell várnunk, míg a
keresőrobotok rátalálnak oldalainkra és tartalmuk és felépítésük
alapján rangsorolják.
Ezután lehet finomítani a honlapot,
hogy minél jobb helyeket érjen el. Ezt a kereső optimalizáláson
kívül más honlapon elhelyezett linkekkel is javíthatjuk. Minél
több olyan oldalról mutat a honlapunkra link, ahol hasonló
témákkal foglalkoznak mint mi, annál jobbnak fog rangsorolni
minket a kereső.
Látogatottság elemzés
Látogatottság elemzésre azért van
szükség, hogy megtudjuk hogyan találtak ránk, milyen kulcsszavakkal,
honnan érkeztek oldalunkra és ott mennyi időt töltöttek el.
Ha egy aloldalra sokkal többen
látogatnak közvetlenül mint a nyitóoldalt és az aloldalon
több időt töltenek el, akkor az érdekes információkat tartalmaz
az olvasóknak. Viszont, ha egy-egy oldalon kevés időt töltenek
el az olvasók, akkor azon változtatni kell, mert valami miatt
átsiklanak rajta és lehet, hogy ezáltal elveszítünk egy vásárlót.
Online kampánymenedzsment
PPC
Itt már fizetett hirdetésekről
beszélünk, aminek a legköltséghatékonyabb formája a PPC hirdetés.
PPC hirdetés esetén önnek csak
a potenciális érdeklődők után kell fizetni, azaz csak a hirdetésre
rákattintók után!
Viszont nem mindegy, hogy milyen a hirdetésünk szövege! Ha
túl általános, akkor sokan fognak rákattintani és nem lesz
hatékony, mert nem a potenciális vásárlóink kattintanak csak.
Olyan szöveget kell kitalálni, ami figyelemfelkeltő ugyan,
de nem kattint rá akárki.
De itt még nincs vége a hirdetésünknek,
sőt most kezdődik a neheze!
A hirdetésen keresztül honlapunkra érkező látogatót meg kell
győznünk arról, hogy jó helyen jár és megtalálta azt amit
keresett. Ezért nem az általános információkat tartalmazó
nyitó oldalra irányítjuk, hanem direkt erre a célra elkészített
aloldalra, amit csak a hirdetésen keresztül hozzánk érkezőknek
szánunk. Ide olyan információkat, ajánlatokat, akciókat tehetünk,
amelyek csak neki szól.
Ez az aloldal arra is jó, hogy lemérjük hányan látogatták
meg és ezek közül hányan regisztráltak például hírlevelünkre.
Mennyi ideig maradtak ott és felkeltette-e érdeklődésüket
ajánlatunk.
A Honlapmenedzser.hu megrendelőinek elkészíti ezeket az aloldalakat,
hogy minél jobb eredményeket érjen el hirdetésein keresztül
a honlapjával!
Banner
Kevésbé hatékony formája a reklámozásnak
a banner-hirdetések. Ezek általában imázs építésre szolgálnak.
Kérésére felkutatjuk azokat a weboldalakat és portálokat,
ahol a leghatékonyabban jelenhet meg banner-hirdetéseivel.
|