Piackutatás
Minden vállalkozásnak, amely
meg kíván jelenni az interneten is, egy megelőző online piackutatást
kell, de legalábbis érdemes végeznie ahhoz, hogy megtudja a
potenciális vásárlóinak internetezési szokásait, és hogy hogyan
fogja tudni őket megszólítani a neten.
A vállalkozások 90% ezt az első
és legfontosabb lépést kihagyja honlapkészítés előtt és ezért
olyan eredménytelen oldalak születnek, amelyek nem viszik
előrébb a vállalkozást és nem hoz hasznot a cégnek.
A Honlapmenedzser.hu egy komplett
weboldal megrendelése esetén ezzel a ponttal kezdi el a munkát,
hogy a honlapját a célközönségére tudjuk szabni és igényeiket
kielégíteni. A vállalkozása profilja dönti el elsősorban,
hogy kik lesznek a célközönséghez tartozók, de azon kívül
lehet, hogy más szegmensek megszólítása is hasznos lehet.
Pl.: ha önnek autóalkatrész üzlete van, akkor a célközönsége
elsősorban a 20 évnél idősebb férfiak, akiknek már van autójuk,
illetve az autószerelők.
Ezután kerül sor a kulcsszavak meghatározására. Ezek azok
a szavak, amelyre a célközönsége a legtöbbet keres rá az interneten.
Ez lehet pl.: autótól kezdve a hengerfejig bármi, ami a járművekkel
kapcsolatos.
Ha összeszedtük ezeket az információkat, akkor célközönségünk
ízlése és igénye szerint tudjuk kialakítani honlapunkat, mert
elsősorban nekik kell tetszenie oldalainknak és nem nekünk!
Ha már van honlapja, akkor annak
statisztikájából már hasznos információkhoz lehet jutni.
Megtudhatjuk belőle, hogy honnan érkeznek a legtöbben, melyik
lapunk a leglátogatottabb, mennyi időt töltenek el honlapunkon,
milyen kulcsszavak által jutottak hozzánk.
Hasznos lehet a konkurenciák weboldalainak
és hasonló; témájú oldalak elemzése és nyomon követése is.
Végül, ha ezek megvannak, akkor
a honlap célját kell meghatározni. Mit szeretnénk vele elérni
és azt hogyan.
Csak beszeretnénk mutatni cégünket és elcsábítani üzletünkbe
az olvasóinkat, vagy egyből rendelési lehetőséget is biztosítunk
a számukra?
Leírjuk részletesen termékeink, szolgáltatásaink hasznosságát
és előnyeit, amelyből tanulhat?
Vagy tudatosan tereljük a látogatónkat a vásárlás felé egy
megtervezett kampánnyal?
Online marketingkutatással már
előre kikérhetjük a leendő vásárlóink véleményét, hogy mire
van igényük és így hatékonyabban is tudunk majd értékesíteni.
|