4 közösségi médiás taktika nagy eredményekkel

4 közösségi médiás taktika nagy eredményekkel

Te is folyamatosan gyűjtöd a jobbnál jobb tartalomötleteket, taktikákat és módszereket? Akkor ezt a cikket imádni fogod, mert az cikk végére érve 4 olyan kitűnő ötlettel gazdagodsz, amit azonnal felhasználhatsz.


1. Az oldaladon hol vannak a megosztási gombok?
Erre nem lehet egy „legjobb helyet” mondani, mert blogonként eltér, hogy a főcím alatt, a poszt végén vagy oldalt.
Próbálgatnod kell és érdemes is. A Venture Harbour egy lebegő oldalsávba rakta a megosztási gombokat, és 52%-kal több lájkot és megosztást kaptak.
De még az is jó lehet, ha egyáltalán nincsenek megosztási gombok. Ez elsőre teljes őrültségnek tűnik, de a Smashing Magazine kipróbálta: megosztási gombok nélkül nem lájkokat kapnak, hanem sok-sok megosztást.


2. Egy cikkedet oszd meg többször

Sok cég elköveti azt a hibát, hogy Twitterre kirakják az új cikket, és ezzel a terjesztést letudták. Pedig átlagosan a második tweet az első tweet teljesítményének (retweetek, kattintások stb.) 86%-át kapja – tehát ha kétszer tweetelsz valamit, akkor majdnem kétszerannyi forgalmad lehet, mintha csak egyszer tweeteltél volna.
De még a hatodik megosztásnál is az eredeti teljesítmény durván 60%-át kapod.
A tartalmadat létrehozni drága volt – vagy sok idő, vagy költséges kiszervezés. Ezért használd fel minél többször, oszd meg újra és újra.


3. Ne legyél túl rámenős

Képzeld el, hogy egy házibuliban valaki beszélget veled, és azzal kezdi, hogy „kérlek, beszélgess velem! Kérlek! Nagyon kérlek!”
Hangulatromboló, és valószínűleg nincs túl sok kedved beszélgetni vele.
Nos, sokan hasonlóan elkeseredetten „nyomulnak” a közösségi felületeken. Érzed, amikor egy cég már ideges, hogy nem kapnak elég megosztás, lájkot vagy úgy egyáltalán aktivitást – ezért megpróbálják feldobni a posztokat sok felkiáltójellel, sok könyörgéssel, sok-sok figyelemvadászattal.
De az ilyen bejegyzéseket olvasni nagyon kényelmetlen, és a nagy akarásnak végül még kisebb aktivitás a vége.
A jó közösségi jelenlét természetes, nyugodt, laza és minden erőltetéstől mentes.
Ne nyomulj túl erősen. Legyél jó fej, és majd jönnek a követők.


4. A követőtáborod nagysága kisebb hatással van a megosztásaidra, mint gondolnád

A logikus az, hogy minél több követőd van, annál több megosztást kapnak majd a tartalmaid. Meglepő, de nincs így: a BuzzSumo több oldalt összehasonlított, és pl. a Copyblogger harmadannyi követőtáborral is majdnem négyszerannyi összmegosztást ért el, mint egy másik oldal.

A tartalmaid minősége és a követőtáborod aktivitása többet számít, mint a mennyiség.

Ha tetszett oszd meg a cikket