A webáruházad A/B tesztelése – X példa, hogy megéri!
Egy korábbi cikkünkből már tudod, hogy mi az az A/B teszt (és miért érdemes belevágni)...
Bizonyára ismered már az A/B teszt mellett szóló érveket: mindig a piacod dönt, és tesztelés nélkül lényegében a sötétben tapogatózol. Ha folyamatosan tesztelsz, akkor egyre hatékonyabb lesz az oldalad (hiszen megtartod azt, ami működik, majd az új verziót is megpróbálod megveretni, és ha sikerül, akkor megtartod a legújabb verziót, amit aztán megpróbálsz megveretni... és így tovább).
De a legjobb kedvcsináló az, ha megnézed, hogy mások mit és hogyan tesztelnek... és milyen eredményeket kapnak.
Így hát összeszedtem neked néhány példát. Csemegézzünk együtt! (A tesztelési ötleteket pedig természetesen átveheted, hiszen azért vannak.)
Szedj le egy bannert és növeld a konverziód 43%-kal!
Azt gondolnád, hogy egy termék eladását megnöveli az, ha egy óriási hajtás feletti banneren is bemutatod. Én is ezt gondolnám.
Kiderült azonban, hogy valószínűleg túl nagy zajt csinál és elveszi a fókuszt a vásárlásról. Az esettanulmányt itt olvashatod el.[BV1]
Balra látod az eredetit, jobbra a tesztelt (és sikeresebb) verziót.
Csak egy pici változtatás a gombon, 16% bevételnövekedés a cégnél
A jó call to actionökről már itt írtunk.
A gombokon sok múlik: eleve számít, hogy egyáltalán legyen (el nem tudod képzelni, hogy milyen gyakran lehagyják). Számít a megjelenése (észrevehető-e), a pozíciója (ott van-e, ahol keresném) és a szövegezése (kommunikálja-e az értéket, világos-e, hogy kattintás után hol találom magam).
A Lifeproof apró változtatásokat ejtett meg a gombszövegeken, ami a megnövekedett konverziók miatt 16%-os havi bevételnövekedést jelentett. A „store” volt az eredeti, és a „shop now” lett a nyertes. Az emberek itt nem a boltot keresték, hanem vásárolni akartak – bár mindkét gomb ugyanoda visz, mégis számít, hogy hogyan kommunikálod.
A teljes esettanulmányt itt olvashatod el (érdemes).[BV2]
Szedd le a menüsávot, mert csak zavar.
Ha túl sok opciót hagysz a látogatódnak, akkor egyrészt megzavarodik, másrészt könnyedén elnavigál. Landing page-eken nem használunk kifelé mutató linket, checkoutnál pedig mindent leveszünk, ami nem kell a fizetéshez.
Így tett a VeggieTales is: leszedték a menüsávot, amellyel az egy látogatóra eső bevétel 14%-ot nőtt.
De nem ez volt az egyetlen változtatás: számtalan tesztjüket és mesés eredményeiket itt olvashatod el.[BV3]
Sablonos CTA-szöveg helyett valami más
A „Continue” angolul ugyanolyan sablon, mint magyarul a „Tovább” gombszöveg – érzed, hogy a webáruháztulaj (vagy a szövegíró) fantáziátlan volt, és a biztosra ment.
Az Insound érezte, hogy fizetéskor talán terhes már a 4. „Continue” gombot megnyomni, és hatékonyabb lehet, ha minden gomb azt kommunikálja, hogy milyen lépés következik.
Itt látod a verziókat, illetve a nyertest, amely a „Review Order” lett. Az a majdnem 9 százalékpontnyi emelkedés nem tűnhet soknak – ám egy megfelelően nagy webáruháznál ez már dollárban is hatszámjegyű pluszbevétel.
A teljes esettanulmányt is elolvashatod[BV4] , ha tudsz angolul.
Vissza a megszokotthoz
Ez a teszt azért érdekes, mert a formabontó ötlet elbukik a megszokott felépítés javára. A Smartwool controlja egy olyan kategóriaoldal, amit a cégnél imádtak. Én is imádom, mert fantasztikusan néz ki. A tesztelt verzió pedig az a jól bejáratott felépítés, amit szinte minden webáruház kategóriaoldalán látsz.
95%-os megbízhatósággal az eredmények:
Tehát az ismert és kevésbé izgalmas felépítés nyert – valószínűleg azért, mert az emberek könnyebben tudják használni azt, amit már ismernek.
Az esettanulmányban kiemelik[BV5] , hogy ha kiemelsz egy képet, az bár több kattintást hozhat, de nem biztos, hogy ettől megnő a vásárlóid száma.
(Ugyanitt figyeld meg, hogy a legfontosabb célkonverzióidnak van a legnagyobb szava. Elszórakozhatsz sokáig engagement-mérőszámokkal és nagy átkattintásokkal, de webáruháznál a vásárlás és az átlagos kosárérték mindent visz.)
Nő az exit? Semmi gond!
Ismétlem: a legfontosabb mérőszámod az eladás.
Az Insound (ügyfél) és a Clearhed (ügynökség) picit átformálta az online zenebolt keresése után bejövő találati oldalt – minden verziónál a találatokat más faktorok szerint rendezték, és próbálták megtalálni a legfelhasználóbarátabb találati oldalt.
Az alábbi képen azt látod, hogy a nyertes verzió (variation 1) majdnem a legmagasabb exittel rendelkezik, illetve az átlagos rendelési érték (AOV, average order value) a 3. verziónál magasabb. Ám itt a legmagasabb a konverzió.
Semmi értelme nem lenne egy alacsonyabb konverziójú, ám alacsonyabb exitű felépítést megtartani, ugye.
Katt ide a teljes esettanulmányért.[BV6]
A képeket vagy a linkelt esettanulmányból, vagy az Optimizely-ről vettük át.
Olvastál egy jó A/B tesztet? Meglepő eredményeket kaptál? Oszd meg velünk kommentben!