Milyen webes trendekre készülhetünk 2019-ben?
Mivel folyamatosan követem a legfrissebb trendeket a honlapkészítés- és onlione marketing terén, idén is részt vettem a Magyar Marketing Fesztiválon.De nemcsak a tudásvágy vezetett épp erre a rendezvényre, hanem a szakmai kötődésem is.
Én készítette ugyanis a Marketing Fesztivál honlapját, a mobil live felületét, amelyen keresztül értékelhetőek voltak az előadások, sőt még a beléptető rendszert is, így egész nap azt is felügyeltem és testközelből figyeltem, hogy minden rendben zajlik-e ezekkel a rendszerekkel. Ebből is látható, hogy a Honlapmenedzser feladata elég szerteágazó tud lenni és nem csak egy szimpla weboldalra korlátozódik.
Közben arra is jutott időm, hogy hasznos előadásokat hallgassak a 2019-es webes trendekről, így most a legfontosabb irányokról szeretnék áttekintést adni.
A mobil mindenek felett
Évről évre egyre nagyobb hangsúlyt kap a weboldalak mobilra optimalizált változatának kérdése. Pár éve még elegendő volt, ha rendelkeztél egy tisztességesnek mondható mobilos változattal, idén ez azonban már kevés. Miért?
Nézzük néhány mellbevágó statisztikát. A hazai webáruházak forgalmának közel 60%-a okostelefonról érkezik. Sőt, a rendelések közel 40%-a is mobilról történik.
Ebből adódóan arra kell törekedned, hogy a weboldalad mobilos nézete is maximalizálja a felhasználói élményt, legyen szó akár egyszerű böngészésről, akár egy komplex vásárlási folyamatról.
Vond be a vásárlóid a tartalmak generálásába!
Felejtsd el azt a szemléletet, hogy a honlapodra kerülő tartalmat egyedül te, vagy egy munkatársad hozhatja létre. 2019 a felhasználók által létrehozott tartalom éve lesz.
Gondoltad volna, hogy 97%-kal nagyobb valószínűséggel vásárol a látogatód, ha vásárlók által létrehozott tartalmat talál az oldaladon?
Ezért a számért már megéri ebben gondolkodnod! Legyen szó vásárlói véleményekről, fotókról, termékleírásokról, használd bátran a vásárlók által készített tartalmakat - természetesen az engedélyükkel!
Legyenek egyszerű, átlátható folyamataid!
Annak érdekében, hogy csökkentsd a honlapod látogatóinak lemorzsolódását, törekedned kell arra, hogy átlátható, jól kezelhető folyamataid legyenek a weboldaladon.
Lehet szó egy kosár oldalról, egy feliratkoztató formról vagy egy egyszerű kilépéskor felugró popupról, minden esetben világossá kell tenned a felhasználók számára, mit vársz tőlük.
Ez különösen fontos akkor, ha bármilyen formában értékesítesz a weboldaladon. Mind a kosár oldalt, mind pedig a fizetési folyamatot könnyen kezelhetővé kell tenned, fel kell turbóznod.
Legyen igényes és konzisztens a vizuális megjelenésed!
Amellett, hogy az egyes folyamataidnak felhasználóbarátnak kell lenniük, az sem mindegy, hogy hogyan néz ki az oldalad. A konzisztens vizuális megjelenés még fontosabb lesz 2019-ben!
Ez az első benyomás a cégedről, így profizmust kell sugároznia, bizalmat kell építenie már első pillantásra is.
A keresőbarát weboldal nem kérdés!
Mivel a hirdetési költségek évről évre emelkednek, jól teszed, ha 2019-ben nagy figyelmet fordítasz arra, hogy a weboldalad keresőbarát legyen. Ennek persze számos feltétele van a kiváló tartalmaktól az apróbb technikai részletekig, de megéri foglalkoznod vele.
Ahogy a Fesztiválon több előadó is kiemelte, ez is egy alapfeltétel 2019-ben, akárcsak a jó mobilos megjelenés, vagy a követkeőó pontban bemutatott trend.
Két kulcsszó: gyors és elérhető
A felhasználók 2019-ben sem lesznek türelmesebbek, így alapvető, hogy a weboldaladnak gyorsnak és folyamatosan elérhetőnek kell lennie. Ez már-már evidensnek tűnhet, mégis felhasználóként gyakran futhatunk bele sokáig töltődő weboldalakba.
Ahogy te sem malmozol szívesen egy még mindig töltődő weboldal előtt, úgy a látogatódnak is aligha lesz türelme várni a te tartalmaidra, ha azok nem kellően gyorsan jelennek meg.
+1 technikai ínyencség: a többlépcsős formok
Ha adatokat kérsz be az oldaladon, neked is használnod kell űrlapokat. Az előadók szerint 2019 erre is tartogat nekünk egy követendő trendet, mégpedig a többlépcsős formokat. (Mi a Honlapmenedzser ügyfeleinél ezt a technikát már legalább 5 éve alkalmazzuk, és ennek köszönhetően hatalmas adatbázisokat tudtunk nekik építeni, mert kevesebb volt a lemorzsolódás!)
Ha egyszerre sok adatot szeretnél bekérni, a felhasználód talán megijed, ha viszont ezt okosan, fázisokra bontva, egy folyamatjelzővel kiegészítve teszed, és egyszerre csak 1-2 adatot kérsz, jóval nagyobb esélyed lesz arra, hogy a felhasználód végigmegy a form összes mezőjén, és minden szükséges adatot megad neked. Te kipróbálnád?
Remélem, hogy hasznosnak találtad ezt az áttekintést. Próbálj minél több pontot megvalósítani a fentiek közül, így egy igazán profi és felhasználóbarát weboldal tulajdonosa lehetsz 2019-ben!