4 webáruháztrend, amely már tart
Hol tartanak ma a webáruházak? Mi az a trend, amivel egyértelműen jobb lehetsz a konkurenseidnél?Ezekre adjuk meg a választ. Ez nem olyan trendelemző cikk, hogy hasra ütve merészeket jósolunk, hanem olyan, amelyben a már meglévő folyamatokat toljuk ki a jövőbe. Az itt részletezett trendek már elkezdődtek.
A versenyelőny a kiszolgálásban és a felhasználói élményben lesz
A webáruházak már jó ideje itt vannak velünk, de még relatíve friss kereskedelmi forma. Ezért meg kellett várni, hogy a technológia kiforrja magát annyira, hogy minden létező rendelési módot és szállítást ki tudj szolgálni.
De mindez már megvan. A legkreatívabb ötletedre is valószínűleg létezik már plugin (vagy ha nem, akkor 1 hét alatt lefejlesztetheted a Honlapmenedzserrel).
Ez azt is jelenti, hogy a legjobb webáruház már nem az lesz, ami olyat tud adni, amit a többiek nem – hanem az, amelyik a legkényelmesebben szolgálja ki a vevőket és ez miatt több élményt is nyújt nekik.
Aznapi (!) szállítás
Az offline boltokhoz képest a webáruház mindig hátrányban volt, ha a teljesítés idejét nézed: az offline boltban kevés kivételtől eltekintve azonnal el tudtad vinni a vásárolt terméket. A webshopban meg kellett várnod a kiszállítást.
Már eddig is egyértelmű előny volt a gyors szállítás (megfordítva: ha lassú volt a szállításod, akkor óriási hátrányban voltál), de úgy néz ki, hogy nemsokára a délelőtt megrendelt termék délutánra már a vevőnél lesz. Legalábbis ez az ideális.
Sőt, az Amazon folyamatosan fejleszti a drónjait, és úgy becsülik, hogy drónokkal a kiszállítás 30 perc körül alakul majd.
Az ilyen fejlesztések folyamatosan növelik a piac igényeit. A vásárlód látja, hogy meg lehet csinálni, így idővel elvárja majd.
Magyarországon is elindultak fejlesztések a gyors és kényelmes csomagkiszállításokra. Egyik ilyen új szereplő a Webox, amely egy 0-24 órában csomag átvételi pontként üzemelő automata. Ez főleg a kis csomagok átvételére alkalmas, de sokan szeretik a PickPack pontokra történő szállítást is.
Mobil
Minden trendelemző cikkben előkerül a mobil, de amennyire közhely már, hogy mobiloptimalizálásra van szükséged, annyira igaz is.
A mobilszoftverek egyre biztonságosabbak, a hardver bivalyerős, a kereskedelmi lehetőségek pedig szinte határtalanok. Ezek a technológiák nemcsak úgy a földön hevernek: az emberek egyre többet és többet vásárolnak mobilról – sőt, már fizetnek is mobillal.
Ha versenyben akarsz maradni, akkor a mobilintegráció már nem opció, hanem kötelező.
Összekapcsolódik az offline és az online kereskedelem
A két „világ” közti határ már eddig is vékonyult, de hamarosan az online kinézett terméket az offline boltban veheted meg (és fordítva is). Fizethetsz a mobiloddal, az offline boltban megszerzett hűségpontjaidat elköltheted a webáruházban, a telefonod egy boltba lépve releváns hirdetéseket ad.
A célod az legyen, hogy ne külön offline és online vásárlói élményt adj, hanem egyetlen vásárlói élményt, amelyben a vevőd dönti el, hogy mikor hogyan kényelmes neki – online vagy offline.