6 lépés a sikeres nyereményjátékhoz
Egy Facebookos nyereményjáték megszervezése magában nem tűnik bonyolult feladatnak – és általában nem is az. Ahhoz azonban, hogy sikeres legyen, oda kell figyelned a részletekre, különben kidobod az ablakon munkádat és pénzedet.Az alábbiakban összefoglaltuk, mire kell figyelned, hogy egy olyan sikeres nyereményjátékot bonyolíthass le, amely valóban képes növelni népszerűségedet a közösségi oldalon és aktív felhasználókat szerezni.
- Mindenekelőtt ésszerű időbeli kereteket kell szabadon a játéknak. Ne hidd, hogy ha napokkal vagy akár hetekkel meghosszabbítod a játékot, jobb eredményeket látsz majd – a promóciók hajlamosak egy idő után kifulladni. Az ideális játék a közösségi oldalon a statisztikák szerint legalább egy napig és maximum két hétig tart.
- Tedd egyszerűvé a részvételt! Ha valaki nem tud fél perc alatt indulni a nyereményért, akkor túl bonyolult feladatot szabtál. Vannak esetek, amikor a „fényképezd le magad egy helyen/termékkel/helyzetben/stb.” típusú játékok sikeresek lehetnek, a tapasztalat azonban azt mutatja, hogy minél egyszerűbb, annál jobb.
- Olyan nyereményt ajánlj fel, amiért tényleg megéri játszani. Bár a hagyományos nyeremények, mint a különféle kütyük vagy könyvek általában jól teljesítenek, jobban járhatsz, ha valamilyen egyszeri, exkluzív ajándékkal csalogatsz. A lényeg, hogy a lehető legtöbb ember számára legyen a célcsoportodban csábító, nekik viszont kihagyhatatlan alkalmat jelentsen.
- Használd ügyesen az aktualitásokat! A neten általában nagy sikeres van az olyan akcióknak, amelyek köthetőek aktuális eseményekhez, így például ünnepekhez, sporteseményekhez, fesztiválokhoz és így tovább. Így jobban felkeltheted a figyelmet.
- Igyekezz minél több lájkot, megosztást és e-mail címet besöpörni. Persze nem mindegy, hogy mi a célod – ha egy kisebb oldalt akarsz felfuttatni, elsősorban a megosztásokra és a lájkokra kell koncentrálnod, egy aktívabb felhasználói bázissal a hátad mögött már a mailcímek gyűjtése is jó cél. A lényeg, hogy minél jobban növeld az aktivitást és juss el a lehető legtöbb emberhez – és ha lehet, gyűjtsd be elérhetőségeiket, későbbi direkt marketing kampányok céljából.
- Végül: naponta emlékeztesd közönségedet arra, hogy nyerhetnek. Ha senki sem tud a játékról, nem is fognak játszani – naponta posztolj arról, hogy mit, hogyan nyerhetnek, és miért jó ez nekik.