A Facebook-nyereményjátékod legális? Mit szabad és mit nem?
Van egy óriási hátránya a Facebooknak, Twitternek és a közösségi médiás platformoknak: nem a te játszótered.Tulajdonképpen ha holnap bezárna a Facebook, akkor maximum némi morgáshoz lenne jogod. De az ő felületük, az ő fejlesztésük, az ő mindenük, ezért azt csinálnak vele, amit szeretnének. Itt emelném ki, hogy éppen ezért legyen a cégednek egy olyan felülete, amely csak a tiéd (pl. weboldal saját tárhelyen).
Persze a Facebook az előrelátható jövőben nem fogja bezárni kapuit, mert óriási pénz van benne.
Az előző pár bekezdés arra hivatott rávilágítani, hogy ha posztolsz vagy nyereményjátékot hirdetsz, akkor be kell tartanod a szabályokat – különben letiltják a nyereményjátékodat.
Ha jól tippelem, akkor se időd, se kedved nincs folyamatosan követni az egyébként gyakran változó szabályozást. És épp ezért született ez a bejegyzés.
Honnan indíthatsz nyereményjátékot?
Szabad: az oldalad üzenőfalán vagy az oldaladba ágyazott applikáció keretein belül.
Tilos: személyes profilból.
Mire kérhetsz meg embereket?
Szabad: a részvétel feltételének kikötheted a lájkolást, kommentelést, posztolást, üzenetküldést (NEM like-kapuról van szó!). Fontos, hogy a részvétel feltétele nem lehet önmagában egy darab like.
Bekérhetsz adatokat egy alkalmazáson belül.
Tilos: nem lehet a részvétel feltétele az oldal megosztása, a „lájkolj, hogy automatikusan részt vegyél” (like-kapu és ahhoz hasonló megoldások), nem lájkoltathatsz egy másik oldalt, nem kérhetsz lájkot egyszerre több oldalra.
Nem kérheted meg őket arra, hogy jelöljék be magukat egy képen azért, hogy megnyerhessenek valamit.
Mit kell jelezni?
Mindenképp szerepeltesd a promóciód szabályait: hogyan lehet részt venni, meddig tart, mik a nyeremények, ki szervezi stb.
Jelezned kell, hogy milyen feltételei vannak a részvételnek. Ha van területi vagy életkorbeli megkötés, azt itt jelezd egyértelműen.
Ki kell kötnöd, hogy ez a saját nyereményjátékod, és a Facebooknak semmi köze ehhez (már azon kívül, hogy a platformot ő adja).
Ki kell kötnöd azt is, hogy a Facebook nem vonható felelősségre a nyereményjátékoddal kapcsolatban, mert nem ők támogatják, nem ők hagyják jóvá és úgy általában minden felelősség a tiéd.
És az is a te dolgod, hogy az országod hatályos törvényeinek megfelelő nyereményjátékot indíts.
Hogyan értesítsd a nyerteseket?
A nyertesek nevét nem rakhatod ki egy sima állapotfrissítésben.
Viszont egy külső oldalra (blog, céges weboldal) már igen, és erre linkelhetsz. Küldhetsz e-mailt is vagy egy tweetet, a legjobb és legelterjedtebb megoldás az e-mail.