A lájk-kapuknak vége – de mi jön helyettük?
A Facebook csendben de határozottan véget vetett a lájkgyűjtő oldalak tevékenységének. Ideje volt, hiszen a lájkok mára nem csak elveszítették értéküket, de a legtöbb felhasználót frusztrálja is, ha csak akkor férhet hozzá valamilyen tartalomhoz, ha előtte miden alkalommal lájkol egyet.Az új szabályok szerint nem követelhetünk lájkot a felhasználóktól azért cserébe, hogy bármilyen tartalomhoz, alkalmazáshoz vagy nyereményhez hozzáférhessenek. Eleve nehezen érthető, hogy miért működtek még ma is olyan nagy számban ilyen oldalak – hiszen egy egyszerű lájk ma már leginkább NewsFeed bejegyzésként jelenik meg, amelynek nagyon kicsi az értéke.
Érdemes itt megjegyezni, hogy a lájkok száma egyáltalán nem minden – lehet, hogy a Facebook oldaladat még ezren sem lájkolják, de ha ez egy aktív, a szolgáltatásaid vagy termékeid iránt érdeklődést mutató közösség, sokkal jobban jársz velük, mint akár tízezer, egy nyereményjátékkal bevonzott emberrel, akik egyébként semmilyen érdeklődést nem tanúsítanak irántad.
Mit tehet tehát, aki eddig mindenáron lájkokat akart gyűjteni? Áttér egy eredményesebb módszerre – ha jobb belátása eddig nem bírta rá, a szabályok miatt már kényszerűség a váltás.
Gondolkodj nagyban
Továbbra is szabályos ugyanis például kontaktadatokat kérni azért cserébe, hogy a felhasználó részt vehessen egy nyereményjátékban. Egy e-mail cím pedig felbecsülhetetlenül értékesebb lehet, mint egy soványka lájk. Direkt marketing szempontból egy jól felépített és karbantartott címlista egy aranybányával egyenértékű, és egy ilyen összeállítására továbbra is remek lehetőséget kínál a közösségi oldal.
Maguk a nyereményjátékok, versenyek is tökéletesen szabályosak – nem kérhetjük persze arra a felhasználókat, hogy a részvétel feltételeként oldalunkat lájkolják vagy megosszák, de kis ügyességgel ez nem is szükséges. A jó marketinges nem Facebook-marketingben, hanem egész stratégiában gondolkodik. Nem baj, ha egy Facebookos akció nem a közösségi oldalon szolgálja érdekeidet, ha máshol sikeresen fel tudod használni marketingstratégiádban.
A lájk-kapuknak vége – ne sirassa őket senki. A továbblépéssel eredményesebbek és sikeresebbek lehetünk, mint lájkgyűjtéssel valaha is lehettünk volna.