A mobilos vásárlás helyzete Európában

A mobilos vásárlás helyzete Európában

Unod már a „mobil lesz a legfontosabb trend a marketingben” cikkeket? Én is.

Ezért ebben a cikkben nem azt olvashatod el, hogy a mobil mennyire fontos, hanem azt, hogy miért az. A PayPal kutatását vesszük át, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy ma Európában hogyan, kik, mennyit és miért vásárolnak mobiltelefonról.


A kutatás

17 500 ember bevonásával készült az átfogó kutatás, 22 ország piacából áll össze a végső anyag. A kutatás a nyugati országok fogyasztási szokásaira volt kíváncsi, így az Egyesült Államok és Kanada is bekerült, valamint a Közel-Keletről Izrael, távolabbról pedig Ausztrália és Kína, a többi pedig európai ország.

 

Nem mindenki szeret mobilról vásárolni

Bármekkora trend a mobil, Hollandiában csak a megkérdezettek 17%-a vásárolt az elmúlt 12 hónapban mobilról, míg Törökországban ez az arány 53% (az átlag pedig 33%).

A mobilos vásárlás elképesztő iramban terjed, a kutatás adataiból úgy becsülik, hogy a következő években évi 42%-kal fog bővülni a mobilos vásárlók tömege. Hogy ezt a számot el tudd helyezni: a webáruházak is brutálisan terjeszkednek, és az csak évi 13%-os bővülést jelent.

 

Fiatalok

Nem vagyunk meglepve: a mostani 18-34 éves korosztály gyakorlatilag az internettel együtt nőtt fel, így ők vásárolnak a legtöbbet mobilról. Ez az arány nőni fog, mert a mostani 18 év alattiak már beleszülettek az okostelefonok világába.

 

Akadályok

A mobilos vásárlás még mindig nem könnyű, mert hiába a mobiloptimalizálás, a gördülékeny látogatói élményt több probléma teheti tönkre.

A kutatásban a leggyakoribb kifogás a bizonytalanság: érzékeny adatokat kell megadnunk, így a webáruház válasszon megbízható szolgáltatót és a fizetés legyen titkosított és minden szempontból biztonságos.

Másik probléma az eszközök közötti nehéz átjárhatóság. „Cross-platform conversion” a becses szakmai neve annak a jelenségnek, amikor a mobilról indított vásárlást tableten vagy laptopon fejezed be. Jó esetben a webáruház felismeri a megkezdett vásárlást (magyarul ugyanott tudod folytatni), rossz esetben pedig egy eszközön kell befejezned a vásárlást.

Harmadik probléma, hogy a kis képernyőre nem megfelelően optimalizálják az oldalt. Hiába reszponzív, ha amúgy olvashatatlan az oldal és használhatatlanok a gombok.

 

Az alkalmazás a legjobb

A mobilról vásárlók az alkalmazásokat jobban szeretik, mint a mobilos weboldalakat, mert gyors, biztonságos és kényelmes. Drágább alkalmazást fejleszteni, mint reszponzív webáruházat, de ha elég nagy a piacod, akkor sokszorosan megtérül.

Ezt a kutatást sorvezetőnek használd, de a legfontosabb adatokat mindig a saját analitikádban találod.

Ha tetszett oszd meg a cikket