Hogyan terjeszd a nyereményjátékodat a maximális vásárlóértékért?
Vírusmarketing és vírusmarketing között óriási a különbség, leginkább a megszerzett követők „minősége” szerint. a nyereményjátékok veszélye, hogy nyereményvadászokat gyűjtesz, akik tényleg csak a nyereményért követik a cégedet, de nem a célpiacod, és később a legjobb marketingüzeneteidre sem reagálnak.Hogyan éri meg elterjedni?
Vegyük a legegyszerűbb példát: adott egy nyereményjáték valamilyen nyereménnyel, ennek van egy értéke. ez az érték csábítja a potenciális ügyfeledet a követésre.
Viszont ismerjük a számokat: minél több emberhez jut el a nyereményjátékod, annál kisebb értéke lesz a nyereménynek (hiszen ha 100 ember jelentkezett, akkor a nyerési esély 1:100, ha meg tízezer, akkor 1:10 000). eljutunk oda, hogy ha nagyon sok új követőt szeretnél megszerezni, akkor nagyon értékes nyereményt kell felajánlanod (vagy több értékeset), hogy ne „inflálódjon” az értéke.
Ez nagyobb befektetést is jelent, másrészt az értékes nyeremény vonzza a nyereményvadászokat. tehát kevésbé éri meg neked.
Már nem is olyan csábító a vírusmarketing, igaz?
De megjavíthatjuk.
Vásárlóérték-növelés
Ideális esetben a közösségi médiás követőid a célcsoportodba tartoznak: érdekli őket a tartalmad, a céged, a szolgáltatásaid, és vagy már vásároltak tőled, vagy valószínűleg fognak. tehát van mérhető vásárlóértékük.
A nyereményjátékodnak olyan megosztási lehetőséget kell adnod, amely a célcsoportodat vonzza és bizalmi alapú.
3 főbb megosztástípust különböztetünk meg.
Finom megosztás. egyszerű emlékeztető, hogy ha tetszik nekik a nyereményjáték vagy az oldalad tartalma vagy bármi, akkor osszák meg az appot, hívják meg az ismerőseidet. nem jutalmazod a megosztásukat, csak említed, hogy lehet ilyet. ez egyáltalán nem agresszív taktika: kevesebb megosztást kapsz, viszont azok értékesebbek is lesznek, mert elkötelezett emberek fognak megosztani.
Direkt megosztás. felugró ablak, ami magát a nyereményjátékot osztja meg, ha beleegyezel.
Jutalmazott megosztás. a megosztásért valamit kap a megosztó: például nagyobb nyerési esélyeket. így kapod a legtöbb megosztást, de ezek szórása óriási lesz.
Melyik a legjobb megosztásfajta? mint minden, ez is kampányfüggő. Ha tömeges megosztást szeretnél, akkor jutalmazd a megosztást, de ha kevesebb, ám célzottabb új követők kellenek, akkor csak említsd a megosztási lehetőséget.
Ha szeretnél nyereményjátékot indítani, de nem tudod, hogy hol kezdd el, akkor írj és segítünk.