Így növeld a Facebook-rajongóid számát
Valószínűleg van egy marketingstratégiád, ami a mindennapokban segíti a cégedet. De vajon van-e Facebook-stratégiád is?Ha a marketingstratégiádban eddig csak annyi szerepelt, hogy „legyünk jelen a Facebookon”, akkor ez a cikk segít, hogy részletesebb és hatékonyabb legyen a jelenléted. Mert a kihívás nem az, hogy felépíts egy céges oldalt, hanem az, hogy a 15 követőt felduzzaszd legalább 1000 követőre.
Kérj egyedi címet
Jobb és egyszerűbb, ha az oldalad címe www.facebook.com/cegedneve. Egyszerű, megjegyezhető, és még a névjegykártyára is könnyebben felírható. (És a névjegykártyádra is írd fel!)
Használd a Graph Searchöt („Közösségi kereső”)
Ezzel találhatod meg a hasonló gondolkodású és érdeklődésű embereket. Ez a kereső nem weboldalakra és azok tartalmára épül (mint pl. a Google), hanem érdeklődési körökre és emberekre. Rengeteget tanulhatsz a célcsoportodról – kik azok, akik konkurens oldalakat is lájkolnak (ergo nagy valószínűséggel érdekli őket a te oldalad is), miket lájkolnak rajtad kívül a követőid, mik a legfontosabb oldalak.
És a hirdetéseid célzásánál mindezek aranyat érnek, mert megtalálhatod a legjobb célcsoportokat.
Hirdess okosan
Az organikus elérések folyamatosan zuhannak, ezért ha sok emberhez szeretnél eljutni, akkor hirdetned kell (vagy nagy szerencsével eltalálni egy-egy olyan bejegyzést, ami vírusszerűen elterjed, de ez sokkal nehezebb, mint egy hirdetés beállítása).
Ha nemcsak közösségépítésre használod a Facebookot, hanem eladásokra is, akkor a hirdetéseid megtérülhetnek, és kevésbé érzed kidobott pénznek (mert nemcsak követőket és lájkokat kapsz, hanem bevételt) Ehhez viszont céltudatosan hirdess egy-egy új akciót, egy feliratkozási oldalt, egy csalit, népszerűsíts egy nyereményjátékot – bármit is hirdetsz, az vigye közelebb a követőidet a vásárláshoz.
Így követőket is szerzel, miközben a mérleged pozitívban marad.
Rakd tele az oldaladat lájkgombokkal és like-boxszal
Számtalan céges oldalnál látom, hogy bár van Facebook-csatornájuk, de nehéz megtalálni – és főleg nehéz bármit is lájkolni. Nem csoda, hogy alig van követőjük.
Ha céges blogot vezetsz, akkor minden bejegyzésed legyen lájkolható. A kapcsolat aloldaladon is egy kattintás legyen követni téged.
Kereszthirdess
Keress olyan cégeket, amelyek hasonló vagy kiegészítő termékeket vagy szolgáltatásokat adnak. Például a kutyaeledelt gyártó cég kiváló partnere a nyakörveket gyártó cég – a kutyásoknak mindkét termék kell.
Hirdessétek egymást, mert közös a célcsoport, de nem vagytok egymás konkurenciája.