Így pezseg a digitális világ – 5 felmérés és még több insight

Így pezseg a digitális világ – 5 felmérés és még több insight

Webáruház-tulajként és/vagy online marketingesként folyamatosan friss adatokra van szükséged. Nem tudsz mindent tesztelni, és nem tudsz minden kérdésedre piackutatást, felmérést, tanulmányt rendelni.

Szerencsére abban a korban élünk, ahol az internet összeköt minket, az információ pedig szabadabb, mint valaha, így már egyetlen kattintással könnyen tájékozódhatunk az online világ aktuális trendjeiről.

A legfrissebbekből szemezgettünk. 


Mi fontos ma a marketingben? A marketingesek válaszolnak

800-nál is több marketinges szavazott arról, hogy szerintük ma mik a legfontosabb területek a marketingben. Fontossági sorrendben az alábbiak:

  • A modern marketing legyen integrált (értsd: a tevékenységeid egy irányba mutassanak, kommunikálj minden csatornán, legyen egységes az üzeneted stb.)
  • A marketinges gondolkozzon kereskedői fejjel (mert ha a megrendelő egy webáruház, akkor elkél a kereskedelmi véna)
  • Folyamatos UX (vásárlói élményteremtés)
  • A marketing egyre inkább technológiaközpontú
  • A kreativitás, történetmesélés és innováció fontosabb, mint valaha
  • A perszonalizáció adja a legjobb márkaélményt
  • Állandó social mediai jelenlét és publikálás
  • A modern cég adatra épül (big data)

Már látszik a mobilos algoritmusfrissítés hatása

Valószínűleg hallottál arról, hogy a reszponzív weboldal (vagy külön mobilos weboldal) már rangsorolási szempontnak számít, és a mobilról indított kereséseknél előrébb kerülnek a mobilra optimalizált weboldalak.

Az algoritmusfrissítés nemcsak logikus, de időszerű is.

A 100 legnépszerűbb domain 16%-a nem megy át a „mobilbarát” teszten, és már hátrébb kerültek, mint mobilbarát társaik.

 

Többet költünk mobilos hirdetésre, mint asztalira

A Marian Software a rendelkezésre álló adatokból azt a tendenciát látja, hogy már 2015 végére a mobileszközökre célzott hirdetési költés átlépte a bűvös 50%-ot. Elsősorban keresőhirdetésekről (paid search) beszélünk.

Melyik éri meg jobban?

Az asztali keresőhirdetések átlagos konverziója 10,3%, az asztali social 1,1%-ot ért el. A mobilos keresőhirdetések 7,1%-kos átlagos eredményükkel elmaradnak az asztali konverzióktól, a social is gyengébb a maga 0,4%-kával.

A mobil előretörését és a költések növelését az igazolja, hogy többet használjuk a mobileszközöket: a közösségi kattintások 62%-a mobileszközről érkezik.

 

„Bocs, nem eladó a magánéletem”

A hiperperszonalizált hirdetések körül állandó a vita, de ez nem is csoda, mivel aktuális és fontos kérdés. A Facebook és a Google a felszínen közösségi médiának és keresőnek tűnik, valójában azonban hirdetési platform mindkettő – abból van bevételük, hogy a hirdetőket kiszolgálják.

Az alku az, hogy az adataiddal fizetsz, hogy cserébe olyan hirdetéseket kapj, amelyek érdekelhetnek (a megadott adataid, lájkjaid, böngészési előzményeid alapján). Mivel ingyenes szolgáltatásokról beszélünk, ezért az nem alkuképes, hogy semmilyen hirdetést ne kapj – de ha már kapsz valamit, akkor azt hiperperszonalizáltan kapod.

(A hirdetőket nem kell meggyőzni arról, hogy mennyire jó ez a célzási lehetőség.)

A Lookout felmérése szerint a britek többsége ebben nem akar részt venni. Kétharmaduk nem hajlandó olcsóbb vagy személyre szabott szolgáltatásért adattal fizetni.

Vannak azonban, akik igen, bár ők a kisebbség. A fiatalok (18-34) 21%-a gond nélkül „fizet” személyes adatokkal, ami magasan veri az 55 feletti korosztályt (mindössze 7%-uk adja ki a személyes adatait).

Megjegyzendő, hogy bár a fiatalokban nagyobb a hajlandóság, de pontosabban is tudják, hogy hogy épül fel a Facebook hirdetési modellje, és hogy adatokat gyűjt róluk a legtöbb szolgáltató.

 

Minden negyedik online perc közösségi médián telik

A szubjektív érzetünk is ez, ám a GlobalWebIndex új felmérése objektív betekintést nyújt a látogatók online viselkedésébe.

E szerint egy átlagos ember 4 online töltött percéből 1 percet valamilyen közösségi felület böngészésével tölt. Ez nem csoda: a mobileszközök mindig veled vannak, a Facebook pedig folyamatosan frissül – ha van pár perced, előveszed a telefonodat és átfutod a hírfolyamodat.

De ha közösségi média, akkor még mindig Facebook?

A fiatalok inkább YouTube-on és Snapchaten vannak, és csak 14%-uk szerint „menő” közösségi felület a Facebook. Hogy lehetne menő az, amin fent van az anyjuk és már a nagyanyjuk is?

Egyébként egy átlagos ember 5 közösségimédia-profillal rendelkezik. A tartalommarketinged hány felületet szolgál ki?

Ha tetszett oszd meg a cikket