Kell a webáruházadnak egy ügynökség? Milyen? Mikor? Miért?
Feltételezem, hogy a webáruházadat minden területen növelni szeretnéd – legyen több eladás, nagyobb forgalom, több látogató, nagyobb piaci részesedés és így tovább.
Amikor elindulsz, akkor minden a Te kezedben van. Remélhetőleg megbíztál egy webdizájnert és egy programozót, hogy igényes, gyönyörűszép, használható (és még fontosabb: bővíthető) webshopot kapjál... de alapvetően te felelsz a termékekért, te intézed a marketinget, te tárgyalsz a beszállítókkal, te levelezel a vásárlókkal... tehát minden a te kezedben van és minden a te felelősséged.
Ezzel semmi gond nincs: kevés induló cég engedheti meg magának azt, hogy 10 különböző szakembert felvegyen azonnal.
Viszont a céged növekedése elér egy olyan szintet, ahol bővülés nélkül megrekedsz. Ilyenkor már nincs időd mindenre, és valljuk be: mindenhez nem érthetsz. Főleg azért sem, mert ma az online marketing olyan komplex, hogy a keresőoptimalizálás, webáruházkészítés, szövegírás, analitika, konverzióoptimalizálás (folytathatnánk) mind teljes embert kíván (sőt, akár többet is).
Ilyenkor új embereket kell felvenned – amit vagy ki tudsz gazdálkodni, vagy nem. Persze megtanulhatod a fent felsorolt szakterületeket valamilyen szinten, így mindegyikhez értesz majd egy kicsit – de nem leszel olyan profi SEO-s, mint az, akinek ez a főállása.
A rossz hír viszont az, hogy számtalan konkurensed profik segítségét kéri. Egyrészt azért, hogy téged legyőzzenek, másrészt azért, mert nekik is 24 órából áll egy nap.
Ilyenkor jön képbe az ügynökségi segítség.
Az ügynökség előnyei
Tapasztaltak. A továbbiakban csak jó ügynökségekről beszélünk. Az ügynökségnek nem te vagy az első ügyfele, az ügynökség szakemberei is hosszú éveket és évtizedeket dolgoztak a szakmájukban.
Ismerik a trendeket, ráadásul azonnal átlátják, hogy milyen problémáid vannak, milyen kihívásokkal küzdesz és milyen megoldást szeretnél – sőt lehet, hogy már akkor észrevesznek egy problémát, amikor neked még nem tűnt fel.
Szervezettek. Rákényszerülnek a hatékonyságra, így mindent gyorsabban meg tudnak csinálni. Jól ki vannak osztva a feladatok, lezongorázták a munkafolyamatokat, tele vannak célszoftverekkel, és a gyakorlott grafikus gyorsabban elkészíti az anyagaidat, mintha te magad szöszölnél vele.
Időt spórolnak. Egyértelmű: nem a te időd megy az online marketinggel, így marad időd az üzletfejlesztésre.
Pénzt spórolnak. Feltételezzük még mindig azt, hogy jó ügynökséget bíztál meg, akik jó eredményeket tudnak hozni.
Ha pl. az AdWords-kampányodat profikra bízod, ők ott kezdik, hogy nem hagyják, hogy túlköltekezz, és okosan limitálják a napi büdzsét (máris pénzt spóroltál). Utána felépítik a kampányt, profi alvállalkozókkal készítik el a landoló oldalakat, majd kiválóan célzott hirdetésekkel olyan átkattintási és konverziós arányokat mutatnak, hogy alig akarod elhinni az eredményeket.
Tehát nemcsak megspórolták a rossz kampány tanulópénzét, de még a bevételeidet is felpörgették.
És a legnagyobb előny
Még a legdrágább ügynökség is olcsóbb, mint új embereket felvenni.
Az ügynökségnél csak a munkadíjat fizeted (amibe beleépítik persze a költségeket), a saját embernél pedig több tucat adót, járulékot és hasonló bürökratikus fejfájást is. És a költségek itt nem érnek véget: szoftvereket is kell majd vásárolnod.
Az ügynökség tehát utolérhetetlenül költséghatékony.
Ha szeretnéd kiszervezni a munkafolyamatokat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!