Képek, amelyekre Facebookon kattintanak

A Facebook egy olyan csatorna, ahol a posztjaid és hirdetéseid legfontosabb eleme egy jó kép. Hogy a bejegyzésed sikeres lesz-e (értsd: sokan rákattintanak), az 70-80%-ban a képen múlik.

És milyen a jó kép?


Akciófotó
Szerinted melyik fotót veszik észre többen? Azt, amelyiken egy ember ül, vagy azt, amelyiken sétál vagy fut?
Utóbbit, mert a mozgást és akciót ábrázoló fotónak dinamikája van. Szeretjük, ha zajlik az élet, és vonzza a szemünket a fotón megmerevített mozgás.


Embereket ábrázol

Eleve FACEbookról beszélünk, nem?
Közhely, hogy szociális lények vagyunk, és más emberek jobban érdekelnek minket, mint egy-egy tárgy.
Például ha fűnyírókat árulsz, akkor az ideális fotón valaki épp füvet nyír (másik előnye, hogy bemutatod a terméket működés közben). A ruhákat modellek viselik. A cumisüveg egy kisbaba kezében van, a hangszeren valaki játszik, a telefonon beszélgetnek.
Legyen minden fotódon valaki, mert figyelmet kelt és segít azonosulni.
És a modell tekintetével vezetheted a látogatók tekintetét is. Ösztönösen odanézünk, ahova a modell is: ha van egy call to action valahol, akkor nézzen oda a modell – és mások szemükkel követni fogják az irányt.
De még figyelemfelkeltőbb, ha a modell közvetlenül a kamerába néz – tehát az olvasódra.


Jó tárgybemutatás

Visszatérve a fűnyírókra: talán túl egyszerűnek tűnik, hogy a hirdetésben használj egy egyszerű fűnyírót. Sokan ezért elvontabb és látványosabb stock photokat használnak még akkor is, ha fűnyírókat árulnak. Mert hát túl egyszerű lenne a fűnyírós kép!
Pedig a célcsoportod azért fog a fűnyírós képre figyelni, mert épp gondolkoznak azon, hogy fűnyírót vegyenek.
Sokszor a legegyszerűbb megoldás a leghatékonyabb.
Persze a kép legyen kiváló minőségű, látványos és lehetőleg izgalmasan, használat közben mutassa be a tárgyat.


Meghökkentő

Ismered a buszmegállókban a narancssárga (néha zöld) kukákat, ugye? Sokszor már észre sem veszed, mert annyira megszoktad, hogy

a) hol van
b) mekkora
c) és milyen színű

Viszont ha egyik nap egy kétszerakkora kukát találnál a buszmegálló póznájának tetején fehér alapon piros pöttyökkel, azt azonnal észrevennéd.
Hogy miért?
Mert nem számítasz rá, hogy ott lesz és úgy néz ki.

A figyelemfelkeltéshez tudnod kell, hogy a célcsoportod nagyjából mire számít, ha lát tőled egy posztot. Például lehet, hogy „unalmas” cég vagy és kontrollinggal foglalkozol, ezért mindenki arra számít, hogy viszonylag sablonos céges kommunikációd lesz és egyre-másra posztolgatod az öltönyös üzletembereket ábrázoló stock photókat.
De ha a kommunikációs arculatodon belül maradva ugyan, de váratlan, meghökkentő, szokatlan és látványos képeket posztolsz, arra sokkal többen felfigyelnek. Épp mint a piros pöttyös kukára.

Ha tetszett oszd meg a cikket