Melyik közösségi médiába mikor posztolj?
Képzeld el úgy a hírfolyamot, mint egy folyót (a neve miatt ez könnyű lesz). A rengeteg új tartalom miatt folyamatosan frissül és folyik. A követőd néha megmerítkezik ebben a folyóban, és az épp ott levő tartalmakat látja.Magyarul ha rossz időpontban posztolsz, akkor a tartalmad épp elvéti a látogatód hírfolyamát, és a látogatód más tartalmakat fog látni. A tartalmad elúszik mellette.
Ezért számtalan kutatásban próbálják feltérképezni azt, hogy a különböző szegmensek a legkülönbözőbb országokban mikor mennek fel erre vagy arra a közösségi oldalra, tehát mikor érdemes friss tartalmat kitenni.
Egyébként még a legjobb kutatás is csak irányvonalként szolgál: a legpontosabb adatokat a saját tapasztalataid adják.
Ha csütörtök, akkor Facebook
A legjobb nap a posztolásra: csütörtök és péntek. Ekkor Facebookoznak a legtöbben (hét végére fáradunk, fejben már a hétvégi programokra készülünk), míg a hét eleje lassan indul.
Tudtad, hogy ha délután 1-kor posztolsz, akkor kapod a legtöbb megosztást, míg ha háromkor, akkor a legtöbb átkattintást? Eszerint ütemezd be a sima állapotfrissítést és a cikkeid megosztását.
Mindenképp néz rá az „Elemzések” fülre, és keresd ki a legjobban teljesítő posztjaidat – látni fogod, hogy mikor és mi ment ki, és azokra milyen aktivitást kaptál.
Twitter
Itt már élesen különválik a B2B és B2C szegmens. Ha B2B cég vagy, akkor hétköznap tweetelj többet (úgy 14%-kal több figyelmet kapnak a tweetjeid valószínűleg azért, mert a B2B cégek célpiaca a többi cég, és hétköznap szoktunk dolgozni).
Viszont ha végfelhasználókra célzol, akkor szerdától vasárnapig több átkattintást és retweetet kapsz – szintén azért, mert a hét végefelé már van időnk vásárolgatni, cégeket követni és kikapcsolni.
Célozd meg az ebéd- és vacsoraidőt: délben és este hatkor kapod a legtöbb átkattintást, míg a legtöbb retweetet a délután ötkor posztolt tweeted kapja.
LinkedIn
A legüzletibb közösségi felület mind közül, így nem csoda, hogy a hétköznap közepe (keddtől csütörtökig) a legjobb időpont az új bejegyzések és állapotfrissítések posztolására.
Az AddThis cirka 14 millió felhasználó adatait elemezve arra jutott, hogy a kedden délelőtt 10-11-kor posztolt anyagok kapják a legtöbb megosztást és kattintást. Egy másik kutatás szerint az esti időpontok is jók: 5 és 6, valamint 7 és 8 között sok embert elérsz.
De a jó időpont megtalálása még nem elég. A tartalmadat is az adott közösségi médiára szabtad?