Miért ajánljunk ingyenes kiszállítást?
Az emberek szeretik, ha valamihez ingyen juthatnak hozzá. Először furcsának tűnhet a gondolat, hogy egy cég magára vállalja a kiszállítás díját, de mára a webáruházak több mint fele ajánlja ezt a szolgáltatást, szóval mindenféleképpen érdemes foglalkozni ezzel a kérdéssel.Magasabb eladás és bevételek csupán az ingyenes szállítás miatt?
Először az Amazon.com vezette be az ingyenes szállítást vevői számára, de hamar átvette a gyakorlatot a legtöbb webáruház. Több kutatás is bebizonyította, hogy egyes áruházak bevételét 10%-kal növelte meg az újfajta szolgáltatás, míg a konverziós arányok 50%-kal emelkedtek az oldalakon.
A kutatás kimutatta továbbá, hogy az emberek 93%-át bátorítja vásárlásra az a tény, hogy nem kell külön fizetniük a kiszállításért.
Azonban nem csak ezek a számok, hanem a kosarak átlagos értéke is megnövekedett. Mivel az ingyenes kiszállítást bizonyos összeg (mondjuk 10 000 Forint) felett vállalják a cégek, ezért az emberek fele vesz még valamit csak azért, hogy ingyenesen megkapja hőn áhított termékeit.
A visszatérő vásárlók imádják!
A kimutatások szerint az ingyenes kiszállítást kínáló e-maileket nagyobb számban nyitják meg, mint bármelyik másik, és ilyenkor a rendelések is növekednek a vizsgált cégeknél.
Ez a fajta akció tehát nem csupán egy árleszállítás, hanem márkahűséget is épít felhasználóink körében.
Hogyan vágj bele?
Azonos terméket szolgáltató üzletek gyakran keverednek olyan árversenybe, melyet egy idő után nem lehet folytatni, hiszen olyan kevés profit marad az árukon, amelynél már nem éri meg üzemeltetni a boltot.
Az ingyenes kiszállítás ezzel szemben egy olyan eszköz egy vezető kezében, amit könnyedén kontrollálhat és kezelheti a vele járó költségeket.
A kezdetek kezdetén érdemes csak a szomszéd kerületbe, városba, megyébe vállalni az ingyenes kiszállítás lehetőségét. Ekkor ugyanis még relatíve alacsony költségeken dolgozhatunk és megtapasztalhatjuk hatékonyságát. Ezután jöhet az egész ország vagy akár külföld is.
Nemzetközi karrier esetén érdemes körülnézni a szállítást vállaló cégek szélesebb skáláját is, hiszen nagy eltérések lehetnek áraikban, főleg, ha az Európai Unión kívülre szeretnénk eljuttatni csomagunkat.
A kétkedő hangok csak a fejedben léteznek!
Manapság több olyan vállalat van, mely több ezer vagy tízezer forintot költ el haszontalan hirdetésekre, de sajnálják a pénzt az ingyenes kiszállításra.
Te ne tartozz közéjük! Egy-egy ilyen kampánnyal számos előnyhöz juthat a céged. Vágj bele tehát már ma!