Miért nem követ téged senki?
Az ügyfeleid szerint is olyan jó a közösségi jelenléted, mint szerinted?
A HubSpot 2014 novemberében megjelent jelentése szerint nem. Óriási a szakadék az ügyfeleid elvárásai és a te megvalósításod között, így pedig elbeszéltek egymás mellett.
A cikkben átvesszük a jelentés fontosabb pontjait.
Az ügyfél sokat vár el tőled
Átlagosan 3,4 különböző közösségi médiás platformon illene jelen lenned, mert az ügyfelek számítanak erre. A válaszadók 84%-a Facebookon fog megkeresni téged, 64%-a Twitteren, és 44%-kal a YouTube a harmadik.
(Zárójelben: a YouTube-bal a legtöbb cég nem tud mit kezdeni, pedig érdemes volna. Kihasználatlan platform, pedig óriási közönsége van.)
De azért nem követnének
Furcsa, hogy bár a válaszadók 64%-a elvárja, hogy legyen céges Twitter-fiókod, de csak 31%-uk követné azt. S bár 3,4 platformot várnak tőled, de ebből csak 1,6-ot fognak követni.
Miért van ez az eltérés?
Valószínűleg azért, mert bár jelen vagy, de nem vagy annyira érdekes, illetve nem éri meg követni a cégedet minden csatornán.
Ne ismételd magad
Könnyű és gyors megoldás minden tartalmat mindenhova kiposztolni. Az a baj ezzel a stratégiával, hogy a platformok nem mindig átjárhatók: ami Facebook-bejegyzésként működik, az sokszor Twitteren nem (és fordítva).
Másrészt a követőid hamar észreveszik, ha megakadt lemezként ismétled magad. Látják, hogy bőven elég Facebookon követniük téged, mert minden más platformodon ugyanazt kapnák.
Nincs értelme követni
Válaszold meg ezt a kérdést: mi az, amit csak a követőidnek adsz meg?
Ha a válasz semmi, akkor azért nincs sok követőd, mert egyszerűen semmi pluszt nem kapnak. A puszta létezésed még nem elég indok: adj valami exkluzív tartalmat, vagy értesítsd őket a legújabb hírekről. Készíts külön akciókat vagy nyereményjátékokat, amelyeket csak a követőidnek hirdetsz meg.
Így lesz ok arra, hogy kövessenek.
Rossz platformokon vagy
A célpiacod hol keres téged? Ha épp Instagramon, de te csak Pinteresten vagy jelen, akkor mellélőttél.
Nem azon a közösségi felületen kell jelen lenned, ami a statisztikák és a marketingesek szerint sláger, hanem ott, ahol a célcsoportod van.
Utána pedig arra fókuszálj, amelyik a legtöbb hasznot hozza.