Mit és hogyan posztolj Facebookra? 5 bejegyzéstípus, amit érdemes kipróbálnod
Tudod, hogy fontos a facebookos jelenlét.Tökéletes a Facebook-oldalad dizájnja, aprólékosan beállítottad és talán még egy terved is van, hogy naponta hány bejegyzéssel jelensz meg a közösségi médiában.
Aztán csak ülsz a képernyő előtt, és a saját anyagok megosztásán kívül nem jut eszedbe semmi.
Pedig fontos, hogy folyamatosan és kiemelkedően kommunikálj, mert a Facebookon minden gyorsan avul. Ha nem adsz hírt magadról, akkor olyan, mintha nem is léteznél. Minden percben 300 000-nél is több új Facebook-bejegyzés születik, amely óriási konkurenciát jelent.
Nézzük, hogyan posztolj emlékezeteseket. Elöljáróban szögezzük le: ez a cikk ötleteket kíván adni neked. Valószínűleg lesznek olyan bejegyzéstípusok, amelyek a te cégednek már „túl bulvárosak”.
1. Lájk kontra megosztás
Láttál már olyan versenyt, ahol két termék, két kép, két zeneszám vagy két bármi versenyzett egymással? Ha az egyik tetszik, akkor lájkkal szavazhatsz rá, a másikra pedig megosztással.
Keress két hasonló terméket a termékpalettádból, amelyek bár hasonlóak, mégis két különböző szegmensnek tetszhetnek, majd versenyeztesd őket.
Nemcsak aktivitást nyersz ezzel, de a megosztások miatt új követőket is szerezhetsz.
2. Felmérés
Mindenki imádja megosztani a véleményét. Használd ezt ki, és kérdezd meg a véleményüket.
Posztolj egy képet, amelyen több terméked van, majd kérdezd meg, hogy melyik legyen akciós a következő hónapban, melyiket vásárolnák meg, melyiknek a színe a legjobb és így tovább.
3. Kérd a lájkot
Sokszor a legegyszerűbb megoldás a legnagyszerűbb.
Keress egy népszerű terméket, majd egy látványos képet posztolj róla azzal a szöveggel, hogy „ha neked is tetszik, adj egy lájkot”.
4. Használj mémeket
Pár perc alatt létrehozhatsz egy saját szövegezésű képet valamely népszerű mémre, és már posztolhatod is.
A mémek óriási előnye, hogy kis túlzással „mindenki ismeri”, hogy mire vonatkozik, mit jelent. És jópofák.
Viszont amekkorát nyerhetsz, akkorát veszíthetsz is. Ha félreismered a mémet, akkor csak nevetségessé teszed magad. Ha a poén túl erőltetett, akkor érdektelenségbe fullad. És ha a cégedhez egyáltalán nem illik, akkor sok évnyi arculatépítést dobhatsz a kukába néhány félresikerült poszttal.
5. Betekintés
Mindig izgalmas a színfalak mögé nézni. Ha tervezel egy kampányt, épp írsz egy jó blogbejegyzést, készül egy új terméked, akkor adj róla egy betekintőt. Posztolj egy képet, egy-egy jól sikerült bekezdést, ami a kíváncsiságot felkelti, de nem árul el túl sokat.
És „még 7 nap”, amíg megjelenik.