Mobilos webáruházkörkép: 6,6 milliárd font kieső bevételt jelent a mobiloptimalizáció hiánya

Mobilos webáruházkörkép: 6,6 milliárd font kieső bevételt jelent a mobiloptimalizáció hiánya

E fenti adat a Centre for Retail Reserch és a Vouchercodes.co.uk közös felméréséből származik. Ízlelgessük picit: a kiskereskedelmi szektor évente átlagosan 2,86 trillió forint árbevételtől esik el pusztán azért, mert a webáruházuk nincs mobilra optimalizálva (vagy a vásárlás nem gördülékeny).

Nézzük, hogy a szigetországban hogy áll a mobilos ekereskedelm (hiszen a sikeres gyakorlatokat importálhatod, a hibákat pedig elkerülheted).


„6,6 milliárd font?”

A cikk elején hivatkozott kutatásból az alábbiak derültek még ki:

  • Majdnem a vásárlók fele (40%) szerint a mobilos élmény javításra szorul
  • A boltok majd’ egyötödének (17%) nincs mobilos ajánlata (csak mobilról megvehető termékek, kedvezmények, kuponok stb.) annak ellenére sem, hogy 2013-ról 2014-re majdnem megduplázták a mobilos eladásaikat.
  • A vásárlók 73%-a úgy tervezi, hogy idén a tavalyinál is többet költ mobilon, 15%-uk elsődleges vásárlási eszközének tartja az okostelefonját.

Kérdezheted, hogy milyen relevanciája van itt Magyarországon ennek a kutatásnak. Nos, egy globalizált világban komolyan azt hiszed, hogy az országunk elszigetelt? Itthon is vásárolunk mobilról, bár nem produkálunk olyan nagy számokat, mint a szigetország.

Hovatovább ezek nem „Britannia-specifikus” insightok: ha még jobban elterjed a mobilos vásárlás itthon, akkor itthoni kutatásokban is olvashatod majd, hogy a vásárlók x százaléka szerint az élmény csiszolandó.

A kérdés csak az, hogy megvárod-e, hogy a trend begyűrűzzön, vagy megelőzöd a piacodat.

 

Hogyan optimalizáljunk mobilra?

Az Adobe és az Econsultancy közös felméréséből megtudtuk, hogy a kötelező mobilos jelenlétet hogyan oldják meg a nagyobb brandek. Népszerűségi sorrendben így:

  • reszponzív dizájn
  • mobilra optimalizált weboldal
  • mobilapplikáció
  • reszponzív email
  • adaptív dizájn

2014-ben és 2015-ben is kitöltették a felmérést. 2014-ben a válaszadók 13%-a a fentiek egyikét sem használta, idén ez már csak 12%. A népszerűségi sorrend változatlan, ám mindegyik megoldás durván 10%-kal népszerűbb idén, mint tavaly (reszponzív dizájn tavaly 46%-nál volt nyerő, idén 58% használja, mobilos weboldal 43%-ról 58%-ra ugrott). Egy cég értelemszerűen több eszközt is használ.

Mekkora a felvevőpiac?

A Barclays a jövőbe tekint, és a mostani számokból és trendekből az alábbiakat jósolja:

  • Nagy-Britannia mobilköltése 2024-re évi 53,6 milliárd fontra emelkedik. (Ehhez nem kell a gazdaságnak erősödnie: egyszerűen mobilról veszik meg azt, amit most fizikai boltban vesznek meg, a költés tehát átcsoportosul, számszerűleg pedig ugyanannyi maradhat.)
  • A cégek 3%-a sem tartja magát a mobiloptimalizálás éllovasának, 70%-uk pedig bevallja, hogy nincs külön mobilos ajánlatuk.
  • Bár csak a cégek 10%-a rendelkezik saját alkalmazással, a kiskereskedelmi szektor mobilos árbevételeinek 33%-a applikáción keresztül indított vásárlásokból jön.

Mi hiányzik?

A Somo az 50 legnagyobb kiskereskedelmi bolt mobilos jelenlétét vizsgálta, mely szerint:

  • 40%-uknak nincs mobilra optimalizált áruházkeresője
  • 30%-uk nem készített iOS-re alkalmazást
  • 28%-uk az Androidot felejtette ki
  • 44%-uk tabletre nem gondolt
  • 46%-uk nem reszponzív dizájnt használ
  • 20%-ának olyan mobilos oldala van, melyen nem lehet vásárolni

Ha ezeket mind megcsinálod, akkor jobb mobilos jelenléted lesz, mint a legnagyobb áruházláncoknak. Azért az már komoly versenyelőny (és hirdesd is meg rendesen).

Aggasztó a mobilfizetés (még mindig)!

Walker Sandstől származnak azok az adatok, melyek szerint 10-ből durván 8 fogyasztónak van valamilyen (kisebb vagy nagyobb) aggodalma a mobilos fizetéssel kapcsolatban. Leggyakoribb kifogás a biztonság (57%) és a titoktartás (48%) – értve ezt úgy, hogy félnek attól, hogy nem elég biztonságos, az adataikat pedig nem megfelelően tárolják, illetve rosszul kezelik.

A készpénzhasználat csökken (itthon speciel nő), bár a megkérdezettek 56%-a ezt tartja a legbiztonságosabb fizetési megoldásnak (ám a megkérdezés előtti napon csak 11%-uk vásárolt valamit készpénzért).

Az Apple Pay jó hír, mert óriási és elismert techcég áll mögötte, és húzza magával a teljes mobilfizetést. A megkérdezettek 4%-a használta csupán, de 18%-uk azt mondta, hogy az Apple Pay megjelenése miatt tervezik, hogy az okostelefonjukkal fizetni fognak (nem feltétlenül az Apple Payen keresztül, hanem általában).

Tervezz tehát a mobilfizetésre is, mert csak idő kérdése, és elterjed.

Hasznos volt a cikk? Adj neki egy megosztást! (És persze fejlesztéssel pipálgasd ki az itt szereplő fogyasztói igényeket.)

Ha tetszett oszd meg a cikket