Printhirdetések a digitális világban. Így hirdesd a webáruházadat offline!

Printhirdetések a digitális világban. Így hirdesd a webáruházadat offline!

Képzeld el, hogy a webáruházadat papíralapú hirdetésekkel népszerűsíted. Még a gondolata is borzongatóan izgalmas, nem?

Hozzászoktunk, hogy minden egy kattintásra van, és ma már tényleg mindent elintézhetsz az interneten. Ráadásul a webáruházad is a neten lakik.

Miért hirdetnél offline?


A printhirdetések előnyei

Az első és legegyértelműbb előny az, hogy valószínűleg a konkurenseid többnyire online hirdetéseket használnak – a legegyszerűbb versenyelőny az, ha olyat csinálsz, amit senki más nem. A print a konkurenseid hirdetéseinek zajától mentes környezet.

A print több érzékszervre hat, pl. a vásárlód megfogja a papírt, akár érzi az illatát is. Nem arról van szó, hogy a papír érintésébe rejted a marketingüzenetedet, hanem arról, hogy maradandóbb benyomást teszel.

Emellett a print sokkal meztelenebb környezet, az interakció mai szemmel nézve fapados (pl. válaszlehetőség postán, kiírt telefonszám, újabban QR-kódok, amelyek „offline linkként” működnek). Ha nem tudod forgó-pörgő animációkkal feldobni a hirdetésed, akkor tudat alatt is ráveszed magad arra, hogy az üzeneted erősítésével válts ki hatást.

Ráadásul ne feledd, hogy fél évezrede nyomtatunk könyveket, és a nyomtatott szöveg erejét 30 évnyi internetezés nem tudja kitörölni. Még most is él benned, hogy „azért amit kinyomtattak, az komoly, minőségi stb.” Számtalan példát tudsz sorolni ennek az ellenkezőjére, és mégis a nyomtatott anyag a legelső pillanatban minőségibbnek tűnik.

 

Ezeket a printeszközöket használd

Újsághirdetés. Ezt zárójelben írom ide, mert az újsághirdetéseket az olvasók bámulatos hatékonysággal zárják ki (több kutatás is feltárta, hogy annyira ignoráljuk az újsághirdetéseket, hogy legtöbbször arra sem emlékszünk, hogy egyáltalán átlapoztunk egyet). Találj egy jó médiumot és beszéld meg velük, hogy advertorialt írsz.

DM-levél. Ha jól tudsz írni, akkor a legerősebb marketingeszközöd lehet.

Katalógusok. Kapcsolódva az előzőhöz: meglévő vásárlóidnak küldhetsz látványos katalógusokat termékenként egy-egy QR-kóddal.

Szórólap. 2 okból is elvérezhet egy szórólap. Egyik ok az, ha a szöveg rossz. Másik pedig az, ha a terjesztés rossz (rossz helyen osztogatják válogatás nélkül mindenkinek). Keress inkább egy olyan boltot vagy szolgáltatót, amelynek a célcsoportja hasonló a tiédhez, és rakasd ki a recepciós pultra. Aki észreveszi és elveszi, az máris egy potenciális vásárló.

Ha tetszett oszd meg a cikket