Útmutató a Pinteresthez

Útmutató a Pinteresthez

Remélhetőleg ismered a Pinterestet. Talán már használod is. Érdemes is, mert ezt a közösségi felületet mintha a webáruházaknak, kiskereknek és kézműves és/vagy látványos termékeket árulóknak találták volna ki. Hogy megéri-e?


Nos, a Javelin Strategy & Research kutatása szerint a Pinterest-felhasználók átlagosan 123,5 dollárért szoktak rendelni, ami több mint duplája a Facebook-felhasználók 54,64 dolláros átlagos kosárértékének. Mondhatjuk úgy is, hogy a Pinterestet kétszer annyira megéri használni, mint a Facebookot (és Facebookon szinte biztosan fent van a céged).

A kiváló Pinterest-jelenléthez 3 dologra lesz szükséged:

1)      látványos termékpalettára (és termékfotókra)

2)      integrációra

3)      optimalizált tartalomra

Feltételezem, hogy az első már megvan, így nézzük a másik 2 pontot. Ebben a cikkben stratégiáról nem lesz szó.

 

Integráció

Kezdjük a „Pin It” gombbal, ami a Pinteresten az, ami a Facebooknál a like és a share. Kezdd el használni a gombot és minden terméked képe felett (hover) vagy környezetében jelenjen meg. Itt az útmutató.

A pinelésnél egy jó felbontású kép jelenjék meg, valamint az előre kitöltött leírások és a megfelelő link. Erről mindjárt később.

A látogatóid kétféleképp oszthatnak meg: másolással vagy a „Pin it” gombbal (ez a felhasználói szokásaiktól függ, valamint attól is, hogy szerepel-e gomb az oldaladon).

A másolás open graph protokollt használ, ezek beállítását megtalálod itt. Fontos viszont, hogy megfelelően kitöltsd, mert azt szeretnéd, hogy a pined minél jobban jelenjen meg. (A kitöltéssel van kontrollod a megjelenés felett.)

Másik megosztási lehetőség az, hogy az illető ráklikkel a „Pin it” gombra. Ehhez egy egyedi URL-t szeretnél, amit bárhol megoszthatsz (nemcsak az oldaladon, de mondjuk hírlevélben kiküldve), és ha a látogatód rákattint, akkor megjelenik egy megosztási oldal (benne a képpel, leírással, mindennel). Itt találsz egy URL-generáló Excel-fájlt (ingyenes).

 

Optimalizált tartalom

Tapasztaltad már, hogy a jó tartalom szinte önmagától sikeres lesz, a rossz tartalmat pedig a legnagyobb büdzsé sem mentheti meg. Pinteresten is van best practice: kövesd az alábbi tippeket.

Ár – figyelj arra, hogy ne a leírásba rakd, hanem add meg a megfelelő open graphban. (A Pinterest az ilyen árkijelzést támogatja, míg ha leírásban írod ki az összeget, akkor pl. nem tudod meghirdetni az adott pint.)

Call to action – Ne hagyd le a legfontosabb elemet. A call to action nélküli pin (vagy általánosabban: bármi) olyan, mint az a ház, amelybe nem építettek ajtót.

Leírás – 200-300 karakter között írj egy élményközpontú, vidám, színes leírást. Ha a leírás száraz termékbemutató és rossz olvasni, akkor elrontottad. Viszont ha az elolvasása után kíváncsi leszek (legalább annyira, hogy rákattintsak a linkre), megosztom, hozzászólok (stb.), akkor a leírás kiváló.

Világosabb, életteli képek – a Pinterest egy képekre épülő platform, így a jó kép kiválasztása kb. a pined sikerének háromnegyedét jelenti. A fotó legyen technikailag jó (semmi elmosódás, rossz képkivágás és hasonló hiba), és preferáld a világosabb fotókat (jobban működnek).

Magas képek – az oldal felépítése miatt a magasabb képekből több látszik (függőlegesen rugalmas a felépítés, a szélesség viszont adott). Használd ezt ki.

Időzítés – Felmérések szerint az aktivitások 70-80%-a a pin életének első 48 órájában érkezik, ezért péntek-szombat-vasárnap oszd meg a pinjeidet (az emberek többségének hétvégén van ideje a Pinterestet bújni). Ez természetesen változhat, ezért figyelj arra, hogy a te közönséged milyen posztolási időre reagál a legjobban.

Keresd az időtálló „táblákat” (board) – jó ötletnek tűnhet a „tavaszi kollekció” boardra feltűzni (pin) a webáruházad új ruháit, ám ez már júniusban senkit nem fog érdekelni. Amennyire tudod, kerüld a szezonális táblákat, és az örökzöld boardokat keresd (pl. „női ruhák”, nem ellenőriztem, hogy ilyen van-e, de a szemléletet érted).

 

Terjesztés

A Pinterest a legnagyobb közösségi platformok egyike (tényleg), de nem annyira transzparens, mint pl. a Facebook (értsd: a Facebookot ritkán kell elmagyaráznod, míg a Pinterest óriási népszerűsége ellenére sem olyan mainstream, főleg idehaza).

Megfelelő terjesztés nélkül elsikkad. Ezért:

  • A „Pin it” gomb legyen eltéveszthetetlen az oldaladon.
  • Rendszeresen pinelj (és a cikkben említett irányelveknek megfelelően, vagyis jól kitöltött OG, megfelelő tartalom)
  • Építsd be a vásárlás utáni kommunikációdba (vásárlást megköszönő emailben ajánld fel a vásárlódnak a pinelést)
  • Facebookon oszd meg a generált URL-edet (amit említettem előbb: behozza a pinelős oldalt)

Ha a Pinterest-jelenléted kiváló, oszd meg egy kommentben!

Ha tetszett oszd meg a cikket