Webdizájntrendek a reszponzivitáson túl

Webdizájntrendek a reszponzivitáson túl

A csapból is az folyik, hogy ha az oldalad nem reszponzív, akkor le vagy maradva, hiszen nem tudod kiszolgálni pl. a mobilos látogatóidat.
De a modern webdesign nem áll meg a reszponzivitásnál.
Nézzünk szemet gyönyörködtető és népszerű trendeket.


Fontosabb lesz a tipográfia
Egyre olcsóbb és olcsóbb lesz megvenni egy gyönyörű betűtípust (vagy épp ingyenes), így óriási szabadsággal tervezhetsz weboldalt pont olyan betűtípussal, amilyet elképzeltél. Azt viszont mindig szem előtt kell tartani egy betűtípus választásnál, hogy könnyen olvasható legyen és a legtöbb böngészőben egyformán jelenjen meg. Erre a problémára ad ingyenes megoldást a Google fonts.
Jelenleg 667 betűcsaládból lehet válogatni, bár ebből a magyar ékezetekkel csak 341 rendelkezik.
Fontos figyelembe venni, bármilyen felület tervezésekor, hogy 2-3 betűtípusnál többet ne használjunk, mert akkor az már nem szép összhatást kelt az olvasóban.
A tipográfia nem csak a betűtípusok kiválasztásából áll. A betűk mérete, elrendezése, tagolása is fontos a szép és áttekinthető weboldalnál, hogy a látogatók minél gyorsabban megértsék azt és rávezesse őket a rendelésre.


Interaktív „történetmesélő” oldalak

Vagyis a számtalan új dizájnmegoldást nemcsak „önmagáért” használod, hanem azért, hogy elmondj egy történetet.
Például egy szolgáltatásod hajtás feletti részén óriási kép fogad kis szöveggel. Lejjebb tekerve a parallax dizájn elemei úgy változnak, ahogy görgetsz: pl. egy elem feltöltődik, egy pohár bor elfogy, egy autó elindul.
Ilyen például a Sony nagyon precízen összepakolt oldala: http://www.sony.com/be-moved/
vagy ez az utazást szimuláló design: http://www.exsus.com/highway-one-roadtrip/

A szolgáltatás értékeit, megspórolt pénzt kis csúszkákkal kiszámolhatod.
Az oldal megkérdez tőled pár adatot (pl. életkor, lakóhely), a tartalom pedig ehhez igazodik.
Így nemcsak grafikailag mutathatod meg a céged értékeit (legyen az elegancia, prémium szolgáltatás stb.), de a látogatót bevonhatod abba a történetbe, amit épp el szeretnél mesélni.


Személyre szabott látogatói élmény

Ha megnyitod a YouTube-ot, akkor látod azokat a videókat, amelyeket nemrég néztél meg, illetve az ajánlott videók is hasonlók lesznek.
Ha az Amazonon vásárolsz, akkor idővel egyre jobban személyre szabott ajánlatokat kapsz, és még a keresési találatokat is az érdeklődésed szerint állítja össze az algoritmus.
Ugyanez megjelent már a híroldalaknál és a nagyobb céges magazinoknál is. Az oldal sütivel megjegyzi, hogy miket szeretsz olvasni, és hasonló témákat emel ki neked. Még a funkciók is igazodhatnak hozzád: az oldal például tudni fogja, hogy te nem szoktál kommenteket írni, így neked a komment rész nem lesz kinyitva.


Flat design

2014. slágere a flat design volt (lásd a cikk képét). Lényegében egy minimalista irányzatról van szó: letisztult, egyszerű, stílusos formákkal dolgozva az információ átadását (és a látogatói élményt) többre tartjuk, mint a megjelenést. Mellékes előny, hogy a flat design-t könnyebb reszponzívan kódolni, mert legtöbbször kis dobozokból épül fel az oldal.
A Google is felkarolja a kezdeményezést, és ők „material design” címszóval megtették az új mobilos csapásiránynak. És te nyitsz már a flat design felé?

Ha tetszett oszd meg a cikket