Közösségi média a cégednek – 10 gyakori mítosz (1. rész)

Azért alakulnak ki oly könnyen a mítoszok, mert sokszor túl gyorsan vonjuk le a tanulságot, vagy egyszerűen csak elvész a fő üzenet az internet zajában. Látjuk, hogy ez vagy az a gyakorlat működik, és azonnal kész igazságnak könyveljük el.

Aztán ha nem úgy megy minden, ahogy a mítosz szerint mennie kéne, akkor könnyen hátat fordíthatsz az egész social világnak, mert időpocsékolásnak tűnik.

Holott ha a mítoszok mögé nézel, akkor finomíthatod a stratégiát, de immár a valóságra alapozva.

Tegyük pontosan ezt és nézzünk gyakori közösségi médiás mítoszokat!

A Facebook-nyereményjátékod legális? Mit szabad és mit nem?

Van egy óriási hátránya a Facebooknak, Twitternek és a közösségi médiás platformoknak: nem a te játszótered.

Tulajdonképpen ha holnap bezárna a Facebook, akkor maximum némi morgáshoz lenne jogod. De az ő felületük, az ő fejlesztésük, az ő mindenük, ezért azt csinálnak vele, amit szeretnének. Itt emelném ki, hogy éppen ezért legyen a cégednek egy olyan felülete, amely csak a tiéd (pl. weboldal saját tárhelyen).

Mennyit ér egy lájk?

Bármilyen marketingtevékenységről is legyen szó, a nap végén a ROI (megtérülés) a legfontosabb. Az számít, hogy az elköltött 1 forintomra visszakapjak pl. kettőt. És ha nem is feltétlenül most, de a kampány (vagy marketingtevékenység) behatárolt ideje alatt. Vagy mondjuk fél évre vissza tudjam vezetni, hogy a novemberben elköltött 1 forint hozzájárult ahhoz, hogy márciusban bejöjjön 2.

Mire használhatod a facebookos alkalmazásokat? 4 példa

A Facebook leglényege az interakció.
Ezzel sok cég nem tud mit kezdeni (hiszen ugyanazt a kommunikációs stílust próbálják átvinni a közösségi médiába is), viszont vannak olyanok, akik tényleg párbeszédet alakítanak ki, közösséget építenek és úgy általában kellemesen elcseverésznek a potenciális ügyfeleikkel. Ez pedig jó, mert ma már nem az arctalan cégtől szeretünk vásárolni, hanem attól, amelyet ismerünk.