Melyik közösségi médiába mikor posztolj?

Képzeld el úgy a hírfolyamot, mint egy folyót (a neve miatt ez könnyű lesz). A rengeteg új tartalom miatt folyamatosan frissül és folyik. A követőd néha megmerítkezik ebben a folyóban, és az épp ott levő tartalmakat látja.

Magyarul ha rossz időpontban posztolsz, akkor a tartalmad épp elvéti a látogatód hírfolyamát, és a látogatód más tartalmakat fog látni. A tartalmad elúszik mellette.

Ezért számtalan kutatásban próbálják feltérképezni azt, hogy a különböző szegmensek a legkülönbözőbb országokban mikor mennek fel erre vagy arra a közösségi oldalra, tehát mikor érdemes friss tartalmat kitenni.

Egyébként még a legjobb kutatás is csak irányvonalként szolgál: a legpontosabb adatokat a saját tapasztalataid adják.

Mit posztolj a Facebook-oldaladra?

Ha egy vásárlód felmegy a céged Facebook-oldalára, akkor mit talál? Folyamatosan frissülő oldalt jobbnál jobb tartalmakkal, vagy egy tartalomtemetőt, ahova 2 éve posztolt valamit az ügyvezető?

Ha utóbbit, akkor elvesztettél egy értékes lehetőséget arra, hogy az adott vásárlóval kapcsolatot építs.

Ezért jó hír az organikus elérések csökkenése

Ha kiposztolsz valamit Facebookra és az elér 100 emberhez, akkor ennyi embert értél el organikusan (azaz természetesen). A legjobb az lenne, ha minden posztodat látná minden követőd, de te is tapasztalod, hogy a követőid töredéke látja a bejegyzéseidet.

Az organikus elérések folyamatosan csökkennek és csökkennek.
De miért?