Mire figyelj, ha meg szeretnéd duplázni bevételeidet az ünnepek alatt?

Előző cikkünkben arról írtunk, hogy hogyan teheted oldaladat biztonságossá az illetéktelen betolakodók elől.

Ha megtetted ezeket a lépéseket, akkor nem maradt más hátra, minthogy felépítsd webshopod karácsonyi kampányát és számold a bevételedet.

Összeállítottunk egy listát, amire érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy az év végi ünnepi időszakot minél magasabb profittal tudd zárni!

Készítsd fel weboldalad a karácsonyi rohamra!

A karácsony minden kereskedő számára kiemelten fontos időszaka az évnek. Nincs ez másként az online piacokon sem, sőt egyre inkább elmondható, hogy a vásárlók lassan szívesebben rendelnek a számítógép előtt ülve, minthogy végigvárják a kígyózó sorokat a bevásárlóközpontokban.

Nem árt tehát már most felkészülni a karácsonyi dömpingre és felkészíteni, vagy legalábbis ellenőrizni weboldalunkat a biztonságos működésre.

Összegyűjtöttünk 3 olyan tippet, melyek a leggyakoribb hibák kivédésére szolgálnak, és így nem csak vevőid, hanem Te is elégedetten zárhatod majd a karácsonyi bevásárlásokat.

A konkurensed árai a te oldaladon – őrültség vagy a legjobb ötlet? (és miért ne legyél a legolcsóbb választás)

Képzeld el, hogy egy webáruházban böngészed a termékkínálatot. Látsz egy terméket, ami tetszik. Látod az árát is. Az első gondolatod az, hogy a termékre rákeresel és megnézed más webáruházakban is (vagy rögtön egy árukeresőben pillantasz rá a többiek árára).

De erre nincs szükség: a webáruház kijelzi, hogy más webshopokban ugyanez a termék mennyiért kapható.

És képzeld el, hogy a te webshopod működik így.

Mielőtt a homlokodon gyöngyözne az izzadság, tisztázzunk valamit: mindannyian összehasonlítjuk az árakat. Te is. Én is. A vásárlóid is. És ha más webáruházban az adott terméked (ami nem handmade jóság, hanem egy nagy márka pulóvere) 2000 forinttal olcsóbb, akkor pár perc múlva a látogatód tudni fogja, hogy ott olcsóbb.

Így pezseg a digitális világ – 5 felmérés és még több insight

Webáruház-tulajként és/vagy online marketingesként folyamatosan friss adatokra van szükséged. Nem tudsz mindent tesztelni, és nem tudsz minden kérdésedre piackutatást, felmérést, tanulmányt rendelni.

Szerencsére abban a korban élünk, ahol az internet összeköt minket, az információ pedig szabadabb, mint valaha, így már egyetlen kattintással könnyen tájékozódhatunk az online világ aktuális trendjeiről.

A legfrissebbekből szemezgettünk. 

Egy konverziós arány nem elég!

Ha webáruházad van, bizonyára folyamatosan követed az oldalad átlagos konverzióját, optimalizálással próbálod növelni és úgy általában az egyik legfontosabb mérőszámnak tartod. Ha nem így teszel, akkor valószínűleg nem lesz már sokáig webáruházad (értsd: eredményorientált marketingszemlélet nélkül nagyon könnyű csődbe vinni az oldalt).

Az oldal átlagos konverziós aránya kétségtelenül fontos, de ez az ártatlan és fontos szám számtalan félreértésnek adhat táptalajt. Látsz egy számot: lehet, hogy felül- vagy alulértékeled a webshopod tényleges teljesítményét.

Sőt, ha csak a teljes weboldal átlagos konverzióját nézed, akkor több százezer forintos veszteséget okozhat neked az, ha egy-egy hibát nem veszel észre.

Az átlagos konverziós arány ugyanis elrejti a hibákat.

Hogy miért?

A választ a cikkben találod!