5 lépés, amellyel megmentheted a halódó social felületedet

Néha a legjobb posztodra sem jön visszajelzés és egy hete nem érkezett a Facebook-oldaladról vásárló. Máskor a céged legerősebb social platformját eltemetik az adott évben tizenharmadik alkalommal (lásd a „Facebook/LinkedIn/Google+ meghalt” cikkeket).

Felteszed a kérdést, hogy ugyan kinek kell a közösségi média. Hát épp nem megy, hát épp temetik, hát csak a nyűg van vele!

A csalódott és kiábrándult cégvezető vagy marketinges már lekapcsolná a cég Facebook-oldalát.

Hogyan mentsd meg a halódó(nak tűnő) felületedet?

Minden, amit az A/B tesztelésről tudnod kell!

Az oldalad valamennyire működik, de az A/B teszt gondoskodik arról, hogy az oldalad eredményeit kimaxold. Mindegy, hogy milyen weboldalad van és azon mit értékesítesz: ha online kommunikálsz, akkor A/B tesztelned kell, ha maximális hatékonyságra törsz. A „kell” szót úgy értsd, hogy ezzel leszel sikeres.

(Egyébként offline is lehet tesztelni.)

Nagyon fontos ez a cikk, mert kevés cég tesztel nemhogy folyamatosan, de egyáltalán. Mindeközben szakmai konferenciákra jársz és keresed a növekedési lehetőségeket – melyek mindvégig megvoltak az oldaladban, csak nem hoztad ki belőle.

Az A/B teszt azért nagyszerű eszköz, mert befektetés nélkül emelheted meg az oldalad eredményeit – hiszen mindvégig az oldalad elemeit módosítod.

Kell a webáruházadnak egy ügynökség? Milyen? Mikor? Miért?

Feltételezem, hogy a webáruházadat minden területen növelni szeretnéd – legyen több eladás, nagyobb forgalom, több látogató, nagyobb piaci részesedés és így tovább.

Amikor elindulsz, akkor minden a Te kezedben van. Remélhetőleg megbíztál egy webdizájnert és egy programozót, hogy igényes, gyönyörűszép, használható (és még fontosabb: bővíthető) webshopot kapjál... de alapvetően te felelsz a termékekért, te intézed a marketinget, te tárgyalsz a beszállítókkal, te levelezel a vásárlókkal... tehát minden a te kezedben van és minden a te felelősséged.

Ezzel semmi gond nincs: kevés induló cég engedheti meg magának azt, hogy 10 különböző szakembert felvegyen azonnal.

3 meghatározó trend a CX-ben (vásárlói élmény)

Ma nem létezik konverzióoptimalizálás és átfogó onlinemarketing-stratégia a Customer Experience (CX) nélkül. Ez az irányvonal az, amikor nemcsak azt elemezed, hogy neked, mint weboldaltulajnak mi a jó (természetesen a minél magasabb konverzió, minél több eladás), hanem a vásárlói élményre építed fel a weboldaladat.

Ez több okból is fontos.

Az új webáruház: élményközpontú digitális eladások

A klasszikus webáruházmodell: kiraktszerű főoldal termékképekkel és –leírásokkal. Ez a webáruház lehet reszponzív és modern technológiákat használó, de alapjaiban egy olyan online boltról beszélünk, ami nem perszonalizált. Ez a webshop nem veszi figyelembe, hogy mire van épp szükséged vagy hol tartasz a sales-ciklusban: teljesen magadra hagy a vásárlással.

És ez a szemlélet már továbbfejlődött.

A modern webáruházban a vásárlás személyre szabott és élményközpontú. Ebben a cikkben az ehhez kapcsolódó fogalmakat ismerheted meg.