Kell a webáruházadnak egy ügynökség? Milyen? Mikor? Miért?

Feltételezem, hogy a webáruházadat minden területen növelni szeretnéd – legyen több eladás, nagyobb forgalom, több látogató, nagyobb piaci részesedés és így tovább.

Amikor elindulsz, akkor minden a Te kezedben van. Remélhetőleg megbíztál egy webdizájnert és egy programozót, hogy igényes, gyönyörűszép, használható (és még fontosabb: bővíthető) webshopot kapjál... de alapvetően te felelsz a termékekért, te intézed a marketinget, te tárgyalsz a beszállítókkal, te levelezel a vásárlókkal... tehát minden a te kezedben van és minden a te felelősséged.

Ezzel semmi gond nincs: kevés induló cég engedheti meg magának azt, hogy 10 különböző szakembert felvegyen azonnal.

3 meghatározó trend a CX-ben (vásárlói élmény)

Ma nem létezik konverzióoptimalizálás és átfogó onlinemarketing-stratégia a Customer Experience (CX) nélkül. Ez az irányvonal az, amikor nemcsak azt elemezed, hogy neked, mint weboldaltulajnak mi a jó (természetesen a minél magasabb konverzió, minél több eladás), hanem a vásárlói élményre építed fel a weboldaladat.

Ez több okból is fontos.

Az új webáruház: élményközpontú digitális eladások

A klasszikus webáruházmodell: kiraktszerű főoldal termékképekkel és –leírásokkal. Ez a webáruház lehet reszponzív és modern technológiákat használó, de alapjaiban egy olyan online boltról beszélünk, ami nem perszonalizált. Ez a webshop nem veszi figyelembe, hogy mire van épp szükséged vagy hol tartasz a sales-ciklusban: teljesen magadra hagy a vásárlással.

És ez a szemlélet már továbbfejlődött.

A modern webáruházban a vásárlás személyre szabott és élményközpontú. Ebben a cikkben az ehhez kapcsolódó fogalmakat ismerheted meg.

A perszonalizált marketing ennyivel eredményesebb

Veled is előfordult már, hogy rákerestél egy cégre, majd később minden hirdetési felületen a cég reklámjaival találkoztál (remarketing).

Már megszoktad, hogy hírlevelekben a neveden szólítanak, esetleg a földrajzi adataidnak megfelelő ajánlatokat kapod, szülinapodon felköszöntenek.

A perszonalizált marketing az emberek többségének jólesik, neked pedig magasabb konverziókat hoz: te is szívesebben reagálsz az igényeidre szabott ajánlatokra, melyek a megfelelő stílusban, a megfelelő csatornán és a megfelelő időben jutnak el hozzád.

Ma a tömegkommunikáció nem működik, a perszonalizáció csillaga viszont felfelé ível.

Webáruház-modell: vásárlók helyett előfizetők

Tegyük fel a példa kedvéért, hogy olyan termékeket árulsz, amelyek időnként elfogynak: tisztálkodószerek, ételek és italok, motorolaj és kávé és bármi más, amit rendszeresen használunk és el tud fogyni.

Ha vannak hűséges vásárlóid, akkor egyrészt szerencsés vagy és jól építed a webáruházadat, másrészt valószínűleg sok-sok ismétlődő rendelést látsz a tranzakciók között.

Mindkettőtök életét egyszerűbbé teheti, ha bevezetsz egy előfizetéses modellt.