9 lépés, hogy a fizetés kifogástalanul hatékony legyen

Bár a sikeres webáruház sok-sok elemből áll össze, a nap végén mégis a fizetési oldalaid („checkout”) hoznak bevételt. A webáruházad minden elemét azért használod fel, hogy először a kosárba rakass minél több terméket, majd a látogatód sikeresen megvásárolja azokat.

A fizetési oldalakon mindent tégy a látogató keze alá. Épeszű boltban nem nehezítik meg a fizetést rossz vagy megközelíthetetlen helyen lévő kasszával.

Az a jó fizetés, ami olyan gördülékeny, hogy a látogatód gyorsan és kényelmesen fizetett, és egy pillanatra sem érezte nyűgnek vagy nehézkesnek.

És mindezt objektív szempontokkal tovább könnyítheted.

A félreértett konverzióoptimalizálás és az optimalizálás szintjei

A konverzióoptimalizálás az a folyamat, amikor egy átlagosan működő weboldalból sok-sok próbálkozással létrehozod a legjobban működő weboldalt.

Miért kell próbálgatni?

Azért, mert nem vagy okosabb a piacnál – és bármennyit tanulsz, soha nem leszel az.

Félre ne értsd: a marketingtudás hasznos (sőt), és akkor leszel a legsikeresebb, ha ismered az UX-központú dizájnt... ha jó ajánlatokat állítasz össze... ha jól határozod meg a célcsoportodat... ha jól pozicionálod magad a piacodon... ha hatékony szövegeket írsz... ha a kampányaidat a legnagyobb pontossággal állítod be és így tovább.

De a végszót mindig a látogatód mondja ki: vagy konvertál a forgalmad... vagy nem.

5 lépés, amellyel megmentheted a halódó social felületedet

Néha a legjobb posztodra sem jön visszajelzés és egy hete nem érkezett a Facebook-oldaladról vásárló. Máskor a céged legerősebb social platformját eltemetik az adott évben tizenharmadik alkalommal (lásd a „Facebook/LinkedIn/Google+ meghalt” cikkeket).

Felteszed a kérdést, hogy ugyan kinek kell a közösségi média. Hát épp nem megy, hát épp temetik, hát csak a nyűg van vele!

A csalódott és kiábrándult cégvezető vagy marketinges már lekapcsolná a cég Facebook-oldalát.

Hogyan mentsd meg a halódó(nak tűnő) felületedet?

Minden, amit az A/B tesztelésről tudnod kell!

Az oldalad valamennyire működik, de az A/B teszt gondoskodik arról, hogy az oldalad eredményeit kimaxold. Mindegy, hogy milyen weboldalad van és azon mit értékesítesz: ha online kommunikálsz, akkor A/B tesztelned kell, ha maximális hatékonyságra törsz. A „kell” szót úgy értsd, hogy ezzel leszel sikeres.

(Egyébként offline is lehet tesztelni.)

Nagyon fontos ez a cikk, mert kevés cég tesztel nemhogy folyamatosan, de egyáltalán. Mindeközben szakmai konferenciákra jársz és keresed a növekedési lehetőségeket – melyek mindvégig megvoltak az oldaladban, csak nem hoztad ki belőle.

Az A/B teszt azért nagyszerű eszköz, mert befektetés nélkül emelheted meg az oldalad eredményeit – hiszen mindvégig az oldalad elemeit módosítod.