Így szabadulj meg a kellemetlen vásárlóidtól!

"A vevő a király."

"1. szabály: A vásárlónak mindig igaza van.
2. szabály: Ha a vevőnek még sincs igaza, az első szabály lép érvénybe."

Ezekkel a mondatokkal semmi gond nincs. Én is imádom az ügyfeleimet, mert nélkülük nem lenne cég.

De egy percig se gondold azt, hogy minden vevőhöz foggal-körömmel kell ragaszkodnod... vagy hogy mindenkit ki kellene szolgálnod.

13 hasznos tipp, mellyel a Facebook-jelenlétedet hatékonyabbá teheted!

Ennek a bejegyzésnek az a célja, hogy ez legyen a leghasznosabb és leginformációdúsabb cikk, amit ebben a hónapban olvastál. Ha a cikket olvasás után ki akarod nyomtatni, akkor a célomat elértem.

Kezdjük az elején. A Facebook (és általában a social media) a legjobb és legrosszabb dolog egyszerre, ami a marketinggel történt.

A legjobb, mert költséghatékonnyá és egyszerűvé tette a közvetlen kommunikációt. Lehetsz személyes, szerethető, lájkolható és megosztható, céged emberi hangot kap, ez pedig nagy előny.

És a legrosszabb, mert a legügyesebb és kevésbé ügyes cégek közötti „olló” még nagyobbra nyílt. Immár nem az újságban konkurál az üzeneted a szerkesztőségi tartalommal – ez jó hirdetéssel vagy natív tartalommal még könnyedén vehető akadály volt. Ma a céged üzenete az ügyfeled családtagjainak és barátainak üzeneteivel versenyez – a felület ugyanis azonos. És hidd el, hogy ha választani kell, akkor az ügyfeled a barátait fogja választani.

9 lépés, hogy a fizetés kifogástalanul hatékony legyen

Bár a sikeres webáruház sok-sok elemből áll össze, a nap végén mégis a fizetési oldalaid („checkout”) hoznak bevételt. A webáruházad minden elemét azért használod fel, hogy először a kosárba rakass minél több terméket, majd a látogatód sikeresen megvásárolja azokat.

A fizetési oldalakon mindent tégy a látogató keze alá. Épeszű boltban nem nehezítik meg a fizetést rossz vagy megközelíthetetlen helyen lévő kasszával.

Az a jó fizetés, ami olyan gördülékeny, hogy a látogatód gyorsan és kényelmesen fizetett, és egy pillanatra sem érezte nyűgnek vagy nehézkesnek.

És mindezt objektív szempontokkal tovább könnyítheted.

A félreértett konverzióoptimalizálás és az optimalizálás szintjei

A konverzióoptimalizálás az a folyamat, amikor egy átlagosan működő weboldalból sok-sok próbálkozással létrehozod a legjobban működő weboldalt.

Miért kell próbálgatni?

Azért, mert nem vagy okosabb a piacnál – és bármennyit tanulsz, soha nem leszel az.

Félre ne értsd: a marketingtudás hasznos (sőt), és akkor leszel a legsikeresebb, ha ismered az UX-központú dizájnt... ha jó ajánlatokat állítasz össze... ha jól határozod meg a célcsoportodat... ha jól pozicionálod magad a piacodon... ha hatékony szövegeket írsz... ha a kampányaidat a legnagyobb pontossággal állítod be és így tovább.

De a végszót mindig a látogatód mondja ki: vagy konvertál a forgalmad... vagy nem.