A perszonalizált marketing ennyivel eredményesebb

Veled is előfordult már, hogy rákerestél egy cégre, majd később minden hirdetési felületen a cég reklámjaival találkoztál (remarketing).

Már megszoktad, hogy hírlevelekben a neveden szólítanak, esetleg a földrajzi adataidnak megfelelő ajánlatokat kapod, szülinapodon felköszöntenek.

A perszonalizált marketing az emberek többségének jólesik, neked pedig magasabb konverziókat hoz: te is szívesebben reagálsz az igényeidre szabott ajánlatokra, melyek a megfelelő stílusban, a megfelelő csatornán és a megfelelő időben jutnak el hozzád.

Ma a tömegkommunikáció nem működik, a perszonalizáció csillaga viszont felfelé ível.

Webáruház-modell: vásárlók helyett előfizetők

Tegyük fel a példa kedvéért, hogy olyan termékeket árulsz, amelyek időnként elfogynak: tisztálkodószerek, ételek és italok, motorolaj és kávé és bármi más, amit rendszeresen használunk és el tud fogyni.

Ha vannak hűséges vásárlóid, akkor egyrészt szerencsés vagy és jól építed a webáruházadat, másrészt valószínűleg sok-sok ismétlődő rendelést látsz a tranzakciók között.

Mindkettőtök életét egyszerűbbé teheti, ha bevezetsz egy előfizetéses modellt.

CRM-katasztrófákon innen és túl. 3 tipp, hogy elkerüld a rossz adaptációt!

A CRM-rendszert bevezetni és megszokni általában nagyon nehéz. Ez a mondat nem szerepel a CRM-rendszerek marketingszövegében, mert el akarják neked adni a szoftvert, a kínlódás meg rossz selling point.

Tény, hogy egy jó rendszer nagy versenyelőnyt jelent, mert felgyorsítja a folyamataidat, egyszerűbbé és átláthatóbbá teszi az ügyfélkezelésedet és megkönnyít számtalan marketingtevékenységet (hűségprogramokat, utókövetést, értékesítést stb.).

De könnyű elrontani a bevezetést, mert meg kell szokni a használatát, így a legtöbb cégnél csak porosodik a rendszer.

Így minimalizáld a problémás ügyfeleket, garanciával visszaküldőket és vitás eseteket!

A törvény szerint 14 napos elállási jogot kell biztosítanod a vásárlóidnak. Ha rossz az ügyfélköröd (nyereményvadászokat gyűjtöttél Facebookon), a pozicionálásod szörnyű (legolcsóbb akarsz lenni), a kiszolgálásod pedig lassú, akkor valószínűleg ezt a 14 napot nagyon utálod, mert sok veszteséget termel.

Van egy olyan sajnálatos vásárlótrend is, hogy a hétvégi bulikra rendelnek egy ruhát, majd hétfőn az elállási jogra hivatkozva visszaküldik azt.

Ez a cikk azonban arról szól, hogy hogyan kezeld a garanciával élő ügyfeleket.